Med hjärtat som insats

Ahrnstedt, Simona

?Jag ÄLSKAR Simona Ahrnstedt.?Marian KeyesNär Dessie och Sam var unga älskade de varandra till vanvett. Men på en fest krossades deras kärlek och brutalt drevs de isär. Ingen av dem har hämtat sig från sveken och lögnerna.Femton år senare är Dessie säkerhetsexpert med erfarenheter från krigszoner över hela världen. Samtidigt som hon har en hög position i en våldsam bransch där kvinnor är sällsynta, kämpar hon med trauman som kan förgöra henne.Sam var förortsgrabben som alla räknade ut. Efter Dessies svek var revansch länge hans drivkraft, och han har på egen hand skapat ett framgångsrikt hotellimperium. När Sam får mordhot riktade mot sig behöver han en livvakt. Ödet för Dessie i hans väg ?Det räcker med en blick så vet både Dessie och Sam vad som gäller. Den här gången spelar de med hjärtat som insats.Bästsäljande författaren Simona Ahrnstedts böcker utkommer...

Katarina Strid

2021-07-26

Lite svagare än hennes tidigare, hade lite svårt att komma in i boken. Kanske för att jag inte riktigt trodde på konflikten mellan huvudkaraktärerna. Samt att det blir lite väl mycket sex.
Det jag gillar dock är att Simona Ahrnstedt hittar intressanta yrken för sina personer, de är sympatiska och moderna. Hon räds inte heller svåra ämnen vilket är ett plus. Det brukar också finnas någon, några bifigurer som också tillför en del. Kul också att karaktärer från tidigare böcker ibland dyker upp.
Lite mer spännande mot slutet.

2021-02-20

När jag var i 20-årsåldern så läste jag ganska mycket romantik, eller tantsnusk som det hette då. Ganska snart så tröttnade jag på det och har aldrig hittat tillbaka. Ibland gör jag ett försök. Som nu, med Med hjärtat som insats, som är januaris bok i Feelgood-Kollektivet. Jag vill gärna ha det sagt på en gång, att jag inte är ett stort fan av genren...

Den allra främsta anledningen till att jag har svårt för romance är, så klart, just kärleksbiten. Jag har oftast svårt för den typ av människa som agerar helt och hållet utifrån sina känslor och vad den tror att någon annan har sagt eller gjort. Utan att bry sig ett uns om att ta reda på fakta. Något det så klart finns mängder av i den här genren kombinerat med att allt alltid bygger på ett kolossalt missförstånd, som hade kunnat undvikas om de bara pratade med varandra. Jag tycker oftast att det blir tramsigt.

Det är ju inte bara romance i den här boken, den innehåller också en liten thrillertwist. Ena delen av den var lite väl tydlig, den andra... kanske lite osannolik. Tyvärr så gör det också att slutet känns krystat och det blir lite för mycket. Tycker jag som läser många deckare/thrillers. Efter läsningen av Med hjärtat som insats inser jag i alla fall återigen att det här med romance inte riktigt är min grej.

OBS! Detta är en kraftigt förkortad text. Hela finns på min blogg https://bokslut.blogspot.com/2021/02/med-hjartat-som-insats-av-simona.html

Lysande, spännande & rapp!

Eva Möller

2020-10-13

En bok som har allt man kan önska sig en riktig bladvändare som slussar in dig Dessies värld. En svensk Modesty blaze som är livvakt och moralens väktare. Det bjuds på mycket spänning och romantik i ett fasligt tempo och den ena tvisten efter den andra kommer när du tror dig veta hur det ligger till. En bok jag rekommenderar att läsa när du har gott om tid eftersom du inte kommer att vilja släppa den. Betyg 5 av 5