Med gift i blodet

McDermid, Val

| 2008

Staden Bradfield befinner sig i chocktillstånd efter att stjärnskottet i stadens fotbollslag har blivit mördad genom en märklig förgiftning, till synes helt motivlöst. Inom kort exploderar en bomb på fotbollsstadion. Dussintals blir dödade, många fler skadade. Är detta ett terroristdöd eller attentat riktat mot fotbollslaget? Eller något ännu mer ondskefullt?

2014-09-24

Spännande historia, den första jag läst om Carol Jordan och Tony Hill. Jag tycker om de olika karaktärerna, särskilt det faktum att de alla är lite oborstade och inperfekta men utan att vara typiskt "olyckliga poliser". Högt tempo, vilket jag tycker om.

Glada Gunvor

2013-10-20

Spännande, väldigt spännande slut. Som vanligt väldigt bra uppläst av Anna Godenius.

Pia Stendahl

2013-10-08

Jag gillar intrigen. Den är intressant om än inte så trovärdig kanske :-) . Jag har dock lite svårt för dessa över-fantastiska skurkar som kan och behärskar allt och dessutom vill ta över världen. Jag har dock överseende med detta eftersom boken är riktigt spännande. Den är dessutom välskriven och har bra tempo.

Jag har inte läst de tidigare böckerna i serien och då kanske upplevelsen av boken blir annorlunda. Men jag som kommer in mitt i serien tycker att boken är riktigt läsvärd.

Jag är lite sugen på att leta upp de tidigare böckerna i serien och läsa dom och jag blir också lite sugen på att ge tv-serien som bygger på serien ("Mord i sinnet") en chans.

Anette Tunius

2013-07-27

Jag gillade både historien och språket, en positiv överraskning.

2013-06-04

Gillar verkligen böckerna med Carol Jordan och Tony Hill. Polisarbetet känns realistiskt något de sällan gör i svenska deckare. Den här boken var spännande och välskriven precis som vanligt med Val.

Sarah Olsson

2012-06-05

Varför är det så svårt att översätta en text på ett korrekt sätt? I övrigt är boken okej egentligen. Jag är bara inte så förtjust i deckare.

A Bookaholic Swede

2011-02-03

Helt klart den bästa bok jag läst av Val McDermid hittills.

lena söderberg

2010-09-09

Jag gillar McDermids böcker om radarparet kriminalpolisen Carol Jordan o psykologen/profileraren Tony Hill. Välskrivet o väldigt spännande. Med min med åren ökade känslighet uppskattar jag att denna bok inte är lika bestialisk i innehållet s flera av de andra

kristina johansson

2009-07-09

Än en gång har succe författaren Val Mcdermid lyckats med konststycket att trollbinda sina läsare. Boken "Med gift i blodet" bygger upp spänningen för varje kapitel och det undgår en inte att undra hur de olika fallen hänger ihop. Boken inleds med att en känd sportsman mördas på ett kontroversiellt sätt och de båda parhästarna Tony Hill och Carol Jordan får ett nytt fall att ta sig an. Det som driver läsaren framåt är de förvecklingar som sker och i mitten av boken uppstår ett antiklimax. Som alltid har McDermid lyckats att synliggöra de små detaljerna och bitvis får man känslan av att vara mitt i handlingens epicentrum.
En klart läsvärd bok där spänning blandas med pyskologisk skicklighet.