Matrevolutionen : t dig frisk med riktig mat

Eenfeldt, Andreas

| 2011

"En vetenskapligt vlunderbyggd bok, skriven av en lkare som verkligen sjlv hanterar verviktiga och sjuka patienter." FREDRIK NYSTRM, professor i internmedicin "Matrevolutionen r en bok som jag hoppas att s mnga som mjligt lser! Den visar p ett msterligt stt vilka grava systemfel som mnga av dagens kostrd bygger p och hur frda bakom ljuset vi alla blivit under lng tid." JONAS COLTING, 4-faldig VM-medaljr i triathlon Solveig tappade 168 kilo. Kennet kunde lmna tillbaka tio av sina tolv mediciner till apoteket. Ett epileptiskt barn slutade pltsligt f anfall. Nya fall dyker upp dagligen och de har ngot gemensamt. Fascinerande nog har de brjat ta tvrtom mot vad de tidigare ftt hra var nyttigt. Lkarvetenskapen har lnge blundat fr sdana berttelser. Men nu hnder ngot. Allt fler moderna stora studier visar att det r dags att tnka om. Grdagens lightprodukter...

Erica S

2017-01-25

mycket bra och lsvrd ven om han sa mycket som jag redan visste som lchfare och sockerfri. socker r nd skit fr kroppen s varfr ta det.. borde utrotas hela sockerhyllan i affrerna

Maria Myrberg

2015-08-08

Mycket bra bok som stter de flesta gamla frestllningar ur spel!

sa Andersson

2014-09-22

En bok ALLA borde lsa oavsett om man tror p LCHF, GI eller inte. Bra med frklarande studier om hur vi borde gra fr att ta hand om vr kropp och hur vi br ta.

Kim M. Kimselius

2014-09-17

Det hr var en mycket intressant bok, som jag tagit god tid p mig fr att lsa. Mycket p grund av att jag verkligen ville komma ihg allt jag lste, men ocks p grund av att livet rusar fram i turbohastighet just nu. Direkt efter jag hade lst den hr boken lste jag Hjrnkoll p vikten, som jag recenserade fr ngra veckor sedan.

Tillsammans fick de hr bckerna mig att verg till LCHF-kost p frsk, eftersom jag under ett par rs tid haft terkommande feberattacker som snker mig ett par dagar. Lkarna hittar inget fel, s jag har frskt att sjlv tnka efter vad det kan bero p.

I Matrevolutionen fr jag lra mig att socker kan ge kroppen ett konstant inflammationstillstnd. Okej, d kanske febern kommer drifrn, tnkte jag. Drfr testar jag nu LCHF.

Boken talar om betydligt mycket mer n s. Fr mnga r det en bok man ska lsa om man vill g ned i vikt. Jag gick ned 2 kilo p ngra dagar nr jag brjade med LCHF, ven om det inte var syftet med omlggningen av kosten.

Den hr boken har allt det jag skte efter och jag rekommenderar den varmt.

Kim M. Kimselius

2014-09-17

Den hr boken har allt det jag skte efter och jag rekommenderar den varmt.

Gunvi Lundqvist

2014-09-04

Lsvrd och mycket vertygande i sin stndpunkt gllande fett!!! Gillade ox att lyssna till honom hade ingen aning att han var s ung och med s mycket kunskap i ryggscken. Rekommenderas t alla som r intresserad av mat och hlsa.

Sina J. Saouk

2014-04-06

Trovrdig rakt igenom med alla "bevis" och hnvisningar. Den r intressant och spnnande, som att lsa en roman och inte en faktabok. Om man ska lsa en enda bok i hela sitt liv s ska man lsa den hr.

Carolina E

2013-01-13

Jag r en av alla de som har ftt inbankat i huvudet att fett r farligt, dessutom blir jag cklad av fr mycket fett och kan varken ta bearnaisess eller majons. Jag r en av alla de som bidrar till en marknad full av lightprodukter. Jag dricker lttmjlk, anvnder mini crem fraiche och kper lttfil. Samtidigt ter jag pasta flera gnger i veckan, har ett godisberoende och ter brd till frukost varje dag. Jag gr precis allt det dr som Andreas Eenfeldt menar att man inte ska.

Jag r inte tjock men heller inte smal. Jag har bantat med hjlp av svlt, gtt upp och ner i vikt och jag har frskt rkna kalorier - allt utan resultat. Jag inte bara ter fel utan jag gr ocks fel. Dremot r jag inte baktstrvande och jag r alltid beredd att testa p nya saker, drfr vervger jag nu att testa p det hr med LCHF ett tag, ngra veckor borde man klara. Jag har sett framgngssagorna, nu har jag lst bevisen (ven om jag frstr att boken plockar fram de studier som har visat p rtt resultat) och jag r nu beredd att agera. Det som r en smula negativt med den hr boken r att den r lite tjatig och upprepande, precis som en reklam som till sist ger resultat nr man sett den tillrckligt mnga gnger. Men har man fortfarande tvivel efter att ha lst den hr boken s finns en gedigen tilltagen referenslista dr man kan ska vidare efter information och bevis.

Matilda Krig

2013-01-05

Ja, allts. Den var ju lrorik och bra, och jag tror till och med jag kper vad han sger. Men som frfattare? Hemsk. Strde mig p fr korta meningar, stolpig text mm.. Ingen frjd att lsa direkt. Men som sagt, lrorikt var det ju frsts.

Marina Trenkoska

2012-09-29

Ls, ls, ls!!!!

Marita Ryen

2012-09-26

Intressant och lrorik. Ls den!

Linda Dahlstrm

2012-08-01

En bra introduktion till LCHF, och man blir inspirerad till att lgga om sina dliga vanor.

Amanda Engstrm

2012-05-06

Alla mste lsa denna bok! Folk mste inse vad de egentligen r fr skit mat vi stoppar i oss! Andreas visar allt i denna bok hur saker och ting gtt till fr att lura oss att ta fel och bli sjuka. Jag kommer att rekommendera denna bok till alla!

Thinka Berg Skld

2012-01-16

Ls- och tnkvrd.

Elin Rickmarker

2011-11-27

Lttlst och mycket lrorikt!! Ett mste fr alla.

Frank Thorn Hall

2011-06-23

Mycket lsvrd!

Intressant tolkningar!

Susanne Rydvald

2011-03-24

Eenfeldt kan bli s aggressivt i sitt skrivande att man kan f knslan han stter en i finkan om man inte gr som han sger. Han r fraktfull mot allt annat som inte han kommer med men saknar nd riktigt bra fakta.

Intressant vinkling av vrt moderna fdointag och mat vi r skapta fr.

Karin D

2011-02-01

Nja... mnet r toppen och jag r anhngare av LCHF, men jag gillar inte bokens upplgg - delvis som en vetenskaplig skrift (lite fr mycket fotnoter och torftig fakta); delvis som ett rabiat upprop dr frfattaren frdmer allt som inte pekar i samma riktning som hans tes.