Marsipan och tankemysteriet

Många barn plågas av oro, ängslan och dålig självkänsla. Det rör sig ofta om en rädsla för att inte räcka till eller för att hamna utanför gemenskapen. Otäcka tankar som barnet inte lyckas bli av med. Tankar som ger obehagliga känslor i kroppen. Men det finns ett sätt att ta sig ur tankesnurran ? att bli fri från det obehag som känns i magen. Marsipan, bokens hjälte, går först och visar vägen. Marsipan och tankemysteriet är en kul och knasig berättelse ? på ytan ? men med ett hoppfullt och hälsosamt budskap bortom orden. I takt med att bokens huvudkaraktär Marsipan tar sig an tankemysteriet, guidas läsaren till insikter som gör att oroande tankar får mindre utrymme, och att välmående, självförtroende och inre balans, i stället får chans att växa. När läsaren lär sig att förstå, att de tankar som ställer till det, inte är så verkliga som de verkar vara, tenderar tankarna...

Boken är brilliant!!!
Utsökt och alldeles underbar!
Är säker på att den kan göra skillnad för många!
Borde finnas i skolorna!

En klurig bok för nyfikna barn och vuxna! Jag ska köpa den och läsa för mina barnbarn. Älskar hur författaren lotsar oss genom livets mysterium. Med humor, värme och lite tokiga exempel att skratta åt tillsammans. Passa på att locka till insikt om tankens mysterium redan som barn. Mysteriet tenderar nämligen att bli svårare att lösa ju äldre du blir.

Läsaren får följa med på ett spännande äventyr som på ett enkelt sätt beskriver hur tankar kan vara. En perfekt bok för högläsning. Fick flera aha-upplevelser. Den här boken borde finnas med bland böckerna i skolan!

Perfekt bok att läsa för barnen! Styr åt en hoppfull riktning som hjälper i alla situationer.

Mycket tänkvärd

En fantastisk bok om tankens kraft och framförallt hur man hanterar sina tankar för att inse att ” det bara är en tanke”. En bok att läsa med sina barn och faktiskt själv också få stor behållning av det man läser. Rekommenderas!

En lättläst, intressant och lite klurig bok att läsa tillsammans med barn. Underbart om barn får lära sig förstå dessa grundläggande saker om tillvaron, så de slipper vara rädda för onödigheter och låta sig styras av rädslor. Härliga bilder också! Årets julklappsbok från en medveten vuxen!