Marley och jag

Grogan, John

| 2007

En historia om en familj och om den underbart neurotiska hund som lärde dem vad som egentligen betyder något i livet.Jenny och John skulle just börja sitt gemensamma liv. De var unga och kära, de hade ett litet hus och inte ett bekymmer i världen. Så bestämde de sig för att öva sina föräldratalanger på en hund. In i deras hem kom Marley, en svansviftande gyllengul labradorvalp. Och tillvaron förändrades för alltid.  Snabbt växte Marley till en bredbröstad fyrtiofemkilos ångvält, en hund som inte liknade någon annan. Han dundrade fram, sprang genom nätdörrar, hälsade alla gäster med en dreglig puss och tuggade i sig det som kom i hans väg, alltifrån pennor till ett använt graviditetstest. Lydnadskurser hjälpte inte, Marley blev relegerad. Det gjorde inte heller de lugnande medel som veterinären skrev ut med kommentaren: ?Tveka inte att ge honom de här.?  Men Marley hade...

Jenny Kallin

2022-12-30

Bra, fin och rolig bok

Sarah

2019-02-06

Bra bok. Bara jobbigt att de inte lät avliva vovven när den blev mer och mer sjuk. Annars bra bok. Rolig då o då.

Helena Emanuelsson

2018-09-25

härlig

Angelika G

2018-05-13

Ganska tråkig i början men den blir bara bättre

Jenny Åkesson

2014-11-08

En av de bästa böcker jag har läst. jag både skrattade och grät när jag läste den. Jag såg filmen efter jag läste boken men filmen var en besvikelse.

Monica Magnusson

2014-02-22

Såg filmen före jag läste boken. Måste säga att filmen med skådisarna är fantastisk. Boken är tyvärr inte lika bra. Men det är en härlig historia.

Anki Vincent

2013-07-28

Gullig historia , perfekt om man vill rensa hjärnan mellan två böcker.

Helena Almqvist

2012-12-04

Otroligt rolig man skrattar högt och gråter från hjärtat, alla som har eller har haft en hund känner igen sig i den. Modern klassiker sv högsta klass

Louise Lundqvist

2012-09-24

Helt underbar bok! Jag älskar denna boken eftersom den är så rolig och kärleksfull samtidigt som den är allvarlig. Jag rekommenderar den till djurvänner i allmänhet, men främst till hundägare

My.loved.books

2012-09-15

Underbar bok!!

Izabela Horn

2012-03-09

Älskade boken som är både rolig och charmig.

Tyrquoize Tyrquoize

2012-02-29

Filmen var bland det sorgligaste jag sett.

Jenny Wikander

2011-09-17

En rörande och fin bok...om en underbar, lite störd hund som man helt enkelt inte kan låta bli att älska.

Viatrix Jakobsson

2011-07-09

Den enda boken som fått mig att både skratta, gråta och sedan med ett nöjt leende och med en härlig känsla inombords stänga boken efter sista sidan. Slukade den på två dagar, min absoluta favorit. Högsta betyg!

Camilla Forssén

2011-04-19

En gripande bok om en hund som är helt utan hyfs och uppfostran men som man bara måste älska. Skrattade och grät mig igenom boken.

Joanna Björkqvist

2011-04-08

Charmigt och kärleksfullt om en smågalen hund.

Underbart skriven bok om en underbar - men antagligen väldigt jobbig - hund som får mig att minnas mina barndoms hundar och som ger mig en längtan efter en egen hund. Lättläst, välskriven, väldigt rolig och känslostark.

Halva första delen, mycket humor,andra halvan mycket tårar

Maria Nordström

2010-09-26

En småmysig bok.

Malin Persson

2010-02-26

Gråtvarning. Satt i sängen de sista 50 sidorna, tårarna strömmade ner för ansiktet. Katterna kom och satt hos mig hela tiden och undrade över hur konstig matte var. Helt snorkladdiga på huvudet. det är kärlek

Anette B

2010-02-04

Med denna bok i handen får du skratta många gånger. Antingen för att du kanske känner igen dig eller för att du är glad att du inte är just denne hunds husse/matte.

lena söderberg

2010-01-18

Om en underbar ADHD-hund och hans villkorslösa kärlek o lojalitet till sin familj. Från valp till hans slut. Jag skrattade ibland så att jag tjöt o senare grät jag högt.

Charlotta Nobuoka

2009-12-08

Den här boken gjorde mig riktigt frustrerad över att man kan få vara en så dålig hundägare, skriva en bok om det och bli jätterik.

2009-12-01

Rolig och underhållande bok. Måbra bok.

Rstra Hemligt

2009-10-08

Titel: Marley och jag
Författare: John Grogan

Recension:

Marley & jag handlar om ett ungt par som försöker få barn men det går inte. så dom köper en hund. Marley.
Men när hunden blir större så bilr den utkastad ur lydnadsskolan för att den är så olydig och sedan blir tjejen med barn. sen ett till och sen blir det mer och mer.

Rstra

Lena P

2009-08-25

En rolig och underhållande bok om alla tokiga saker som hunden ställer till med. Det märks att författaren är krönikeskribent, då han har flyt i skrivet. Översättaren har dock gjort ett tokstort fel i översättningen som nästan förstörde hela läsningen.

Jag blev intresserad av att läsa boken efter att ha blivit väldigt berörd av filmatiseringen. Den var inte lika läsvärd som jag hade hoppats på men helt klart underhållande. Lite väl osammanhängande ibland och det går i slutändan inte komma ifrån det att det är en kille som skriver om sin hund - som egentligen inte är mer speciellt än någon annans.

Lotta Lövgren

2009-08-09

Jag tok gillar den.. :)

Karin Karlsson

2009-07-10

Förstår inte det bra med den här boken.

Camilla Lundberg

2009-07-10

Riktigt bra! Som hundägare känner man NÄSTAN igen sig.. och oj vad jag grät mot slutet då vi precis tagit bort vår hund :(