Marknadsföring i nya media

Dahlén, Micael

| 2002

Flag from sv

1


Den här boken förser dig inte bara med nya kunskaper, utan lär också ut ett nytt sätt att tänka. Det bygger på att förstå hur vi människor fungerar och på att tänka i termer av likheter och olikheter, för att åstadkomma naturligare, smartare och mer marknadsföring ? marknadsföring i kubik. Marknadsföring i nya media utgår från människan i det nya medielandskapet. Den beskriver hur olika köp-processer ser ut och därefter hur budskap och mediaval ska anpassas efter dessa och efter olika varors och tjänsters karaktär och status. Hur skiljer sig t ex marknadsföring på Internet av en högengagemangs-produkt som en bil från den av en lågengagemangs-produkt som choklad? Och hur ska man hantera olika varumärken? Författaren går igenom alla möjligheter till marknadsföring på nätet och visar på vad som lämpar sig bäst för vilken vara eller tjänst, och till vilken kund. Även effektiva sätt...

Visa mer

Skapa konto för att sätta betyg och recensera böcker

Recensioner

Bli först med att recensera denna bok