Marias tårar

Lönnaeus, Olle

| 2016

Den andra fristående delen i Olle Lönnaeus kritikerrosade serie om Malmöpoliserna Jonny Lilja och Eva Ström. "Mästerlig kriminalaction" - Stig Larsson, Aftonbladet "Så bra att jag tappar andan" - Lotta Olsson, Dagens Nyheter Det är kall vinter i Malmö. En man hittas fastfrusen i isen vid Ribbans kallbadhus. Samtidigt blir kriminalinspektör Jonny Lilja påmind om att han står i skuld till djävulen. Mafioson Ratko Jokovic kräver att Jonny tar reda på vem som dödat hans livvakt och hotar att annars avslöja Jonnys smutsiga spelskulder. Jonny får hjälp av sin kollega Eva Ström, som i det tysta börjar snoka i förundersökningen om den döde livvakten på isen.

2020-07-08

Jag gillar verkligen Olle Lönnaeus. Böckerna om antihjälten Johnny Lilja och den udda Eva Ström är spännande och jag trivs i deras sällskap. Stark 3:a

2019-04-25

Trodde det var slutläst av Lönnaeus efter Jonny Liljas skuld. Gillade inte en så kriminell polis. Men här får jag tänka om. Riktigt, riktigt spännande och dessutom i många stunder gripande. Jag börjar känna lite ömhet för Jonny Lilja som hamnar i så farliga situationer, men ändå lyckas klara sig. Mycket bra intrig.

Karin Johansson

2018-03-13

Riktigt bra deckare!

Å

Åsa Vilborgsson

2016-05-31

Mycket spännande med verklig känsla för människor och miljö.

Thommy Stenström

2016-05-29

Återigen en mycket bra bok som inte går att lägga ifrån sig när man väl har börjat läsa!

2016-05-26

Mer glimtar in i Jonnys och Eva privata liv som faktiskt mixas in i själva kriminalhistorian. Men jag blir inte bländad. Dock en helt okej uppföljare.