Mardrömsakademien

Lorey, Dean

| 2008

Spöken i garderoben? Monster under sängen? Trams! De finns ju faktiskt inte i verkligheten. Det är vad Charlie Benjamin intalar sig när han vaknar om natten. Men, vad gör man om monstret under sängen faktiskt är verkligt?Charlie Benjamin har alltid varit lite annorlunda. Han kan inte sitta still och hans vilda fantasi är något utöver det vanliga. Han har också en mycket otrevlig vana – han släpper in fruktansvärda mardrömsmonster i vår värld.Som tur är finns det ett särskilt ställe för sådana som Charlie – Mardrömsakademien, en skola för barn som fått Gåvan. Och det har Charlie – till och med starkare än de andra eleverna. När Charlie av misstag öppnar en portal till Landet Nedan utmanas hans och de nyfunna vännernas krafter till det yttersta. Ska de lyckas hålla mardrömsmonstren borta, eller är det redan för sent ...

Therese

2020-12-27

Spännande och samtidigt lättsmält. Verkar lovande som första bok i en serie. Vi presenteras för en parallell värld med monster i olika ringar och där barns mardrömmar spelar en central roll.

Denna bok var bra den handlar om olika mardrömmar som killen har och när han drömmer så sker det även i hans verklighet.
Jag tyckte att boken var bra men uppläsaren som jag hade gjorde mig stressad när han läste..
Det var ur jobbigt..