Månskugga

Connelly, Michael

| 2003

Livet har inte varit så lätt för småtjuven Cassie Black. Hennes far övergav familjen då speldjävulen tog överhanden och hennes stora kärlek Max dog under mystiska omständigheter. Cassie är villkorligt frigiven efter fem år i fängelse. Hon bestämmer sig för att göra den sista kuppen för att sedan ta sin dotter från hennes styvfamilj och börja ett nytt liv. Hennes utsedda offer är en storspelare i Las Vegas med inte bara ett tusen dollar utan ett par miljoner dollar under kudden. Det visar sig dock handla om maffiapengar och in i handlingen träder casinoföreståndaren Victor Grimaldi och hans private undersökare Jack Karch, som är beredd att jaga Cassie till världens ände. Jack är förmodligen också ansvarig för Cassies pojkväns död sex år tidigare. Michael Connelly tillhör den absoluta eliten av de amerikanska thrillerförfattarna. Hans första bok om Harry Bosch, Svart Eko,...

2022-01-24

Riktigt bra! Berörande med moderskärlek kombinerat med en kraftkvinna till huvudkaraktär.

2015-06-02

Riktigt, riktigt bra! Connelly kan även utan Bosch. Det här är en spännande bladvändare.

Magnus Fürst

2011-12-12

Godkänd

Elisabeth E

2011-05-08

Superspännande! Perfekt tidsfördriv. Inte Connellys bästa men bra ändå :)

Sofia Alf

2010-09-30

Fristående deckare av favoriten Michael Connelly, kommer bara ihåg att denna sträcklästes i solstolen på en semester (&pressade in slutet på flygresan hem!) så den måste vart rejält spännande..då!!

Fredrik Davidson

2010-05-29

Berättelsen känns inte helt trovärdig. Ett kasino vill själv hantera en kupp de utsatts för. Skyldiga grävs av hävd ned i öknen utanför Las Vegas. Jag tycker mycket bättre om Connellys karaktär den hårdföra polisen Harry Bosch.