Människor det varit synd om

Lind, Kalle

| 2009

John C

2015-07-31

Läste denna för ungefär 5-6 år sedan och då framkallade den hejdlösa skrattattacker. Nu efter att ha tagit del av samtliga böcker av Herr Lind har väl nyhetsvärdet försvunnit men det är fortfarande riktigt roligt och skarpt skrivet. Kapitlen om Sven-Bertil Taube och Inge Ansvar är väl mina favoriter men det finns mycket att hämta här!

Jimmy Kleiner

2014-11-30

Jag älskar stilen! Så otroligt roligt.

Marc Moore

2014-08-17

Perfekta små underfundiga krönikor som är trevliga att läsa tillsammans med eftermiddagskaffet och mitt upp i allt är dom folkbildande i svensk populärkultur som jag har dålig koll på...inte heller elakare än vad nöden kräver.

H R

2014-08-16

Lättläst och otroligt roligt även om det är extremt subjektivt. Har läst alla böckerna i serien och detta är den bästa.

Josefin Berggren

2013-02-08

Jag har skrattat högt åt denna bok och det måste betyda att den är bra. Mindre lämplig att sträckläsa, men mycket trevlig att ta ett avsnitt i då och då och då. Vissa avsnitt är förståss bättre än andra. Det är inte bara skratt heller utan det finns något att tänka på bakom. Ibland fastnar skrattet i halsen. Det är ju trots allt synd om människorna.

Ola Janåker

2012-10-25

Flera pärlor...

Harriet Wensby

2012-06-25

Jag har bara läst delar av den. Så gör jag ofta med antologier, fackböcker och humorböcker. Jag gillar twisten att det drivs med kändisars butterhet och bitterhet.

Daniel Gustafsson

2011-12-09

Vansinnigt rolig bok!

Elin Cidh

2011-10-02

Tack vare de många skratten får boken en 4 även om kvaliten var lågt därifrån.

Johnny Lillkatt

2011-07-24

mycket roligt skriven. man kan hoppa runt lite bland kapitlen utan att det spelar ngn storre roll.

Elin Möllerstedt

2011-04-27

Kalle Lind is the Man. Tredje boken av honom på två månader som jag avslutar och jag har skrattat, fnissat och gapat mig igenom alla tre. Vilken kunskap den här killen besitter, han måste ha läst hur mycket som helst med tanke på den research som troligen har behövts både för den här boken och de två andra.

Andreas Nilsson

2011-03-13

Fantastiskt kul

Mattias Renström

2010-09-23

En toppenbok för den som gillar radiohumor à la Hej domstol eller Pang Prego. Vissa av texterna känns igen, inte minst den om Torsten Lilliecrona (som jag hör i tid och otid). Allt är dock superkul och kapitlen är perfekt långa för att boken ska vara toalett- eller tunnelbanelektyr!

Torbjörn Nilsson

2010-08-16

För alla som verkar undra, jo - Kalle Lind finns på riktigt, det är ett odiskutabelt fakta ty jag känner honom. Med detta nämnt kan det kanske tyckas som jag satt ett väldigt nepotistiskt betyg, men så är inte fallet. Jag kan lova att jag uppskattat boken lika mycket, vem som än hade skrivit den. Väldigt rolig enligt mig, men det är ju - som jag sett på andra kommentarer - en bok som innehåller en form av humor som inte alla förstår sig på, men för den som gör det är det en utmärkt liten bok.

Eyez Only

2010-06-14

Den här boken är toppen! Den är full med roliga/dråpliga händelser ur olika kändisars liv, allt presenterat på ett ironiskt "var-glad-att-det-inte-hände-dig"-vis. Jag asgarvade boken igenom!

Ullis N

2010-06-06

Kombinera typisk torr brittisk humor, ironi och en mängd ja-just-ja- upplevelser, så har du sentensen av denna bok. Får en fyra då den lyckades få mig att skratta flera gånger.

Kenneth Olausson

2010-03-09

Kalle Lind, en för mig helr okänd person (finns han?), lär var en sk humorist som gör radioprogram och är manusförfattare till tv-program. Här skriver han hånfullt och kränkande om kända och okända personer och företeelser. Allt har hänt på riktigt, hävdar Lind. Belägg för sina lustigheter har han hittat i kvällstidningarna, enligt vad han säger. Då förstår ni. En riktig skitbok med andra ord.