Mannen på balkongen

Polisen fick en påringning om mannen på balkongen, men glömde allt om det samtalet igen. Men kom att tänka på det först när Martin Beck med ett fullt polispådrag jagade den sexmördare som härjade i Stockholm och var ett hot mot alla småflickor. Mannen på balkongen är den tredje delen.

Lars B.

2023-07-08

Nu börjar Sjöwall/Wahlöö få upp ångan. Bra driv!

2017-07-17

Riktigt bra och spännande polisdeckare som känns realistisk och kanske också därför, extra otäck. Väldigt bra uppläst av Torsten Wahlund!
Mitt slutbetyg blir, en stark 4:a! Rekommenderas!

Jag läste de här böckerna som barn och har läst dem, men värderar dem olika från gång till gång.
gen massor av gångerEn mer genomtänkt komentar kommer när jag läst boken

John C

2016-04-10

En sexmördare som väljer småflickor som offer sätter skräck i hela Stockholm. Beck och hans kollegor försöker leta rätt på den skyldige. Bra deckarhistoria, men här är också gnälligheten över folkhemmet väldigt närvarande...

PL *

2015-03-19

Ok, men inte så mycket mer. Inte speciellt trovärdig när tillslag görs på väldigt tunna indicier, och lite för mycket tillfÄlligheter för att den ska kännas övertygande.

Ingeborg Amnéus

2014-10-22

Läser om Roman om ett brott-serien. Slående hur aktuell den är, i sin beskrivning av samhället och människorna. Det är nästan bara det faktum att småbarnen heter Ulla och Bosse osv som daterar den nästan 50 år tillbaka i tiden. Den känns verklig och äkta, i relation till den romantiserade bild av som annars brer ut sig på deckarhyllorna.

Merja A

2014-04-06

Nu förstår jag varför Sjöwall/ Wahlöö böckerna är- och har varit så omtyckta. Lagom med spänning, inblick i polisernas arbete och inte överdrivet frossande i våld. Sådana kriminalromaner tycker jag om!

Niklas Jakobsson

2014-02-16

Wow, vilken uppryckning! Mannen som gick upp i rök var tråkig och ointressant, men den här är medtryckande och spännande från den första sidan till det gastkramande upplösningen. Hög klass!

Maria Nordström

2011-04-21

Minns bäst uppläsningen av boken i radio.

Anette Marcusson

2011-03-15