Mannen p balkongen

Polisen fick en pringning om mannen p balkongen, men glmde allt om det samtalet igen. Men kom att tnka p det frst nr Martin Beck med ett fullt polispdrag jagade den sexmrdare som hrjade i Stockholm och var ett hot mot alla smflickor. Mannen p balkongen r den tredje delen.

Riktigt bra och spnnande polisdeckare som knns realistisk och kanske ocks drfr, extra otck. Vldigt bra upplst av Torsten Wahlund!
Mitt slutbetyg blir, en stark 4:a! Rekommenderas!

Jag lste de hr bckerna som barn och har lst dem, men vrderar dem olika frn gng till gng.
gen massor av gngerEn mer genomtnkt komentar kommer nr jag lst boken

John C

2016-04-10

En sexmrdare som vljer smflickor som offer stter skrck i hela Stockholm. Beck och hans kollegor frsker leta rtt p den skyldige. Bra deckarhistoria, men hr r ocks gnlligheten ver folkhemmet vldigt nrvarande...

PL *

2015-03-19

Ok, men inte så mycket mer. Inte speciellt trovärdig när tillslag görs på väldigt tunna indicier, och lite för mycket tillfÄlligheter för att den ska kännas övertygande.

Ingeborg Amnus

2014-10-22

Lser om Roman om ett brott-serien. Slende hur aktuell den r, i sin beskrivning av samhllet och mnniskorna. Det r nstan bara det faktum att smbarnen heter Ulla och Bosse osv som daterar den nstan 50 r tillbaka i tiden. Den knns verklig och kta, i relation till den romantiserade bild av som annars brer ut sig p deckarhyllorna.

Merja A

2014-04-06

Nu frstr jag varfr Sjwall/ Wahl bckerna r- och har varit s omtyckta. Lagom med spnning, inblick i polisernas arbete och inte verdrivet frossande i vld. Sdana kriminalromaner tycker jag om!

Niklas Jakobsson

2014-02-16

Wow, vilken uppryckning! Mannen som gick upp i rk var trkig och ointressant, men den hr r medtryckande och spnnande frn den frsta sidan till det gastkramande upplsningen. Hg klass!

Maria Nordstrm

2011-04-21

Minns bst upplsningen av boken i radio.

Anette Marcusson

2011-03-15