Manhattan Love

Portner, Anna

Feelgoodserien om systrarna Niva bjuder på romantik, halsbrytande handling och en hel del svärta. Manhattan Love är första delen om Camilla och Stella, som befinner sig mitt i den vändpunkt i livet som 30-årsåldern ofta är. Yrkeslivet har tagit fart, relationer börjar bli på allvar. Camilla är en av stjärnorna på reklambyrå men att slå sig fram i en mansdominerad värld visar sig vara ett högt pris att betala. Extra rörigt blir det när byråns nya gifta chef inte bara visar sig vara grymt attraktiv utan också väldigt flörtig. Stella som just har debuterat med en kritikerhyllad bok är gravid med sin sambo. Hennes stabilitet och systrarnas förmåga att alltid lyfta varandra blir Camillas räddning. Omslagsformgivare: Helena Hammarström

Eva Sten

2019-05-26

Så väldigt härlig bok med en fart som gör att man inte kan lägga ifrån sig den.
Och det är en skön blandning av allvar och roligt, viktiga ämnen och sorgliga, man får skratta och gråta. Fina karaktärer.

2019-05-20

I Manhattan Love får vi följa de båda systrarna Camilla och Stella. Den mesta tiden ägnas åt Camilla som jobbar på reklambyrån Charlie & Friends. Även om tonen är lättsam i boken så tas viktiga ämnen som missfall, lika villkor för alla oavsett kön och utmattningsdepression upp. Jag gillar att författaren får in dessa ämnen så naturligt i berättelsen. Det känns som båda systrarna även går igenom en liten inre resa om vad som är viktigt i livet och vad som är värt att lägga energi på. Jag blir glad av systrarnas starka kärlek och gemenskap till varandra och jag tror vi är många som skulle vilja ha det så själva. Citaten är en lite rolig grej i berättelsen, de passar in bra! Manhattan Love är en trevlig och underhållande kortroman med rappt tempo! Den kanske inte lämnar så mycket tanke efter sig när boken är utläst, men är riktigt trivsam i stunden!

2019-05-20

Betyg: 3,5 av 5.

Manhattan Love är den första boken i serien om systrarna Camilla och Stella Niva. Det är en kortroman och en feelgood-bok.

Boken är lättläst, trevlig, modern, snabbläst, och absolut läsvärd. Inget som jag kanske kommer att minnas. Men lite skön underhållning för stunden.

Och jag ser fram emot att framöver läsa även bok nummer två i serien, som heter Tokyo Calling.

Rekommenderar absolut boken om man gillar genren.