Manhattan Beach

Egan, Jennifer

| 2016

The long-awaited novel from the bestselling author of Pulitzer Prize-winning A Visit From the Goon Squad

Birgitta Lundgren

2020-07-20

Emma Fägerlind

2020-03-17

Jättebra bok! En historia jag inte tappade intresset för, personer komplexa nog att inte alltid kunna förutse. Några detaljer kändes pinsamt amerikanska och störde litegrann, men jag rekommenderar den varmt.

Bokslukerskan

2020-02-01

Betyg:4/5
Det finns författare och så finns det berättare. Författare kan vem som helst titulera sig, en berättare däremot, är en person som bär på förmågan att visualisera och förmedla känslor och uttryck. Behöver jag säga att jag föredrar den senare?
•••••••••••••••••••••••••••••••
Egan är en mästerlig berättare!
Historien som tar plats i Manhattan Beach är i mångt och mycket ganska förutsägbar, tidigt anar man hur saker och ting kommer att te sig samt hur allt, i det stora hela, kommer att uppdagas.
Trist? O Nej!
Berättelsen trollbinder, språket är fantastiskt och gestaltandet livfullt.
Jag VAR där - i 30-talets New York, gick på gatorna, upplevde lukterna, smakerna, stämningen.
En historielektion helt i min smak med en salig blandning av gangsters, försvinnanden, passion, krig, tragik, dykning, glamour och ett fascinerande spretigt persongalleri.

Marianne Skoglund

2019-09-02

Äntligen har jag tagit min igenom den här mastodontromanen. Var det värt det? Fan vet.

Henrik Johansson

2019-03-28

Spännande berättelse som flyter emellan barndom och vuxenliv. Kanske också om tomhet och saknad.