Manglade dukar och vikta servetter

Klingberg, Ewa

Charmig roman om omöjlig kärlek! »Den här ljuvliga lilla pärlan med sitt vackra gröna omslag kommer att göra sig utmärkt i hammocken i sommar. « Bloggen Bokmalen »En riktig liten pärla, en av sommarens mysigaste läsupplevelser.« Johannas deckarhörna »Riktigt härlig feelgood ... jag dras verkligen in i boken ... ser fram emot att läsa mer av Ewa Klingberg.« Ewelinas bokblogg Utan att riktigt förstå hur det gick till så har Felicia blivit med hus. Inte en vanlig villa, utan en stor fastighet med hyresgäster som nu är hennes ansvar. En av lägenheterna ska hon inreda till sig själv. När Felicia möter den attraktive antikhandlaren Jonathan som vill fylla hennes bostad med tidstypiska möbler vänds hennes liv upp och ned. Felicia tar tacksamt emot inredningshjälp från Jonathan, men vad varken Felicia eller Jonathan känner till är att en av möblerna döljer en gammal hemlighet ... Denna...

Terese Johansson

2017-08-09

Lättläst och bra bok men jag gillade inte slutet riktigt, boken kunde ha slutat på nåt annat sätt. I övrigt mycket läsvärd.

2017-07-29

Jag har länge följt Ewa Klingbergs bokblogg Holavedsbrudar så att den här boken var på gång var ingen överraskning. När hon uppmanade alla som ville ha ett exemplar att skriva en kommentar så kunde jag inte längre stå emot, bara titeln lockar ju och tillsammans med omslaget blev den oemotståndlig. Det här beslutet är ett av de bättre jag har fattat när det gäller böcker. Läs mer på min blogg

Pia Gummesson

2017-06-21

En fin feelgood roman

Åsa Carlsson

2017-06-16

En trivsam feelgood-historia som pendlar mellan två tider som berör varandra. Historiska delen av berättelsen skimrar! Vidare recension på bokblogg: http://ibokhyllan.blogspot.se/2017/06/manglade-dukar-och-vikta-servetter-av.html

Charmig, gripande och underbar!

2017-05-29

Felicia har blivit med hus. Inte en vanlig villa, utan en stor fastighet med hyresgäster som behöver än det ena, än det andra. En tom lägenhet står dessutom och väntar på hennes omsorger, samtidigt som saldot på kontor är oroväckande nära noll.
Det är en charmig historia om kärlek och livet. Den är fint skriven och jag gillar att man får historien om Felicia i nutid och samtidigt även Nannys i slutet på 1800-talet. De båda historierna vävs fint ihop mot slutet. Jag gillar den oväntade varma sammanhållningen som blir mellan de boende i huset. Boken andas lite romantisk komedi med lite små missförstånd och krokar på vägen innan kärleken hittar fram rätt. Jag mår bra när jag läser den !