Manglade dukar och vikta servetter

Klingberg, Ewa

Charmig roman om omjlig krlek! Den hr ljuvliga lilla prlan med sitt vackra grna omslag kommer att gra sig utmrkt i hammocken i sommar. Bloggen Bokmalen Utan att riktigt frst hur det gick till s har Felicia blivit med hus. Inte en vanlig villa, utan en stor fastighet med hyresgster som nu r hennes ansvar. En av lgenheterna ska hon inreda till sig sjlv. Nr Felicia mter den attraktive antikhandlaren Jonathan som vill fylla hennes bostad med tidstypiska mbler vnds hennes liv upp och ned. Felicia tar tacksamt emot inredningshjlp frn Jonathan, men vad varken Felicia eller Jonathan knner till r att en av mblerna dljer en gammal hemlighet ... Denna hemlighet leder till Nanny, en ung kvinna som arbetar som piga i ett vlbemedlat hem i Karlskrona r 1851. Ensamheten blir pltsligt ett virrvarr av nya bekantskaper, de gamla murriga vggarna fr nytt liv och Felicias...

En fin feelgood roman

En trivsam feelgood-historia som pendlar mellan tv tider som berr varandra. Historiska delen av berttelsen skimrar! Vidare recension p bokblogg: http://ibokhyllan.blogspot.se/2017/06/manglade-dukar-och-vikta-servetter-av.html

Charmig, gripande och underbar!

Felicia har blivit med hus. Inte en vanlig villa, utan en stor fastighet med hyresgster som behver n det ena, n det andra. En tom lgenhet str dessutom och vntar p hennes omsorger, samtidigt som saldot p kontor r orovckande nra noll.
Det r en charmig historia om krlek och livet. Den r fint skriven och jag gillar att man fr historien om Felicia i nutid och samtidigt ven Nannys i slutet p 1800-talet. De bda historierna vvs fint ihop mot slutet. Jag gillar den ovntade varma sammanhllningen som blir mellan de boende i huset. Boken andas lite romantisk komedi med lite sm missfrstnd och krokar p vgen innan krleken hittar fram rtt. Jag mr bra nr jag lser den !