Män ur mörkret

Östlundh, Håkan

| 2014

Sista delen i Håkan Östlundhs hyllade deckarserie! I sjunde och avslutande delen i serien om Gotlandspolisen Fredrik Broman visar Håkan Östlundh än en gång att han är en av Sveriges bästa deckarförfattare. En solig fredag i maj tar Finkalks informationschef Michael Nordborg årets premiärdopp i poolen. När han klättrar upp ur vattnet gömmer sig någon i skuggorna inne i huset. Tre dagar senare kommer hans fru hem från en weekendresa och hittar honom död i en av däckstolarna - bunden och torterad. Ett dygn senare upptäcks en politiker mördad i sin lägenhet i Visby. Hon har skrivit en debattartikel där hon uttalade sitt stöd för Finkalks omstridda kalkbrott på norra Gotland. För de anhöriga till offren är det givet att mördaren finns bland den grupp militanta aktivister som försökt sätta stopp för den nya kalktäkten. Fredrik Broman och hans kollegor är inte lika säkra. Gärningsmannen tycks...

Jan Banan

2016-08-06

Stabil som vanligt!

Marita Ryen

2015-08-02

Betyg 3-. Kändes lite seg även om det hände mycket. Inte lika bra som de övriga i serien.

A H

2015-05-13

Bra. Är det slut nu?? Kommer det inte fler???
VARFÖR???

2014-09-06

Mycket bra!

2014-06-25

Betyg: 4,5 av 5.

Det här är den sjunde boken i Håkan Östlundhs Gotlandsserie. Och det är också den sista och avslutande boken. Jag har läst alla dom sex tidigare böckerna, och tyckt mycket om dom allihopa.

Och den här boken var inget undantag, för den var lika bra som dom tidigare.

Spännande, välskriven, oförutsägbar, och lättläst.

Jag kan verkligen rekommendera den här boken, och ännu mer hela serien. Tror att dom, som dom flesta serier, vinner på att läsas från början och i ordning.

Och jag hoppas verkligen att Håkan Östlundh påbörjar en ny serie med kriminalromaner, för jag vill mycket gärna läsa mera av honom.

(Jag tycker för övrigt att Håkans helt klart bästa bok, hittills, är den fristående boken ?Jag ska fånga en ängel?.)