Malin + Rasmus = sant : en fristående fortsättning på Klassresan

Nilsson, Moni

| 2003

Malin och Rasmus och de andra från klass 6b har börjat 7:an, fast i olika klasser, och Malin inser att det går fort att komma ifrån dem som man tidigare har varit så nära och känt så väl. Men hon är fortfarande lika kär i Rasmus, och har drömt hela sommaren om att få träffa honom igen. Rasmus har också drömt och längtat, och ändå blir det inte riktigt som de tänkt sig. På högstadiet är det viktigaste nämligen att inte göra bort sig, att inte blotta sin sina känslor, att inte visa sitt riktiga jag. Malin umgås mest med Emelie och Knutte, medan Rasmus hänger ihop med skolans tuffa gäng. Inte förrän på Luciadiscot i slutet av terminen blir de äntligen ihop, men att vara ihop med Rasmus är inte helt lätt. Han vill så mycket, saker som Malin känner att hon inte är redo för, och när Rasmus blir ihop med Elin i 8:an krossas Malins hjärta. Aldrig, aldrig, aldrig att hon kommer att bli så kär igen....

Evelina Larsson

2013-04-15

alltså denna bok. jag läste den här när jag var ungefär tretton år endast på grund av omslaget, för att killen såg precis ut som min pojkvän (som hette Rasmus..), så jag hade kanske inte så höga förväntningar på själva boken. men jag läste och jag grät och läste om och grät igen. när den gallrades ut på biblioteket häromveckan var jag tvungen att köpa den, och igår läste jag den igen. och grät förstås. så fantastisk bok.

Alekzandra K.

2012-05-02

Min absoluta favoritbok när jag var i fjortisåldern och inget illa menat med det! Rekommenderas varmt. Även "Klassresan".

Moa Svensson

2010-02-18

Jag tycker den här boken är jättebra därför den har typ allt en kärleksbok ska ha!!;)