Majken och Tassa

Nilsson, Per

| 2022

Majkens familj har en hund som heter Tassa. Majken och Tassa är kompisar. På många sätt är de lika. Men också olika. Ibland provar de varandras sätt att vara. Det kan funka, men det kan också bli riktigt tokigt ...  En varm och humoristisk liten vardags- berättelse om vänskapen mellan ett barn och en hund, där båda nyfiket utforskar varandras levnadssätt. Skillnader och likheter skapar stor humor för små barn!»Hund och barn tumlar runt på sidorna. De riktigt små läsarna kommer att bli förtjusta av Per Nilsson och Lisen Adbåges nya bok.» Smålandsposten»charmigt och fartfyllt och lär få många barn att skratta högt. Kanske särskilt de som börjar få lite bokvana (hundvana skadar inte heller). Även storasyskon kan nog tycka att det är rätt kul!« Borås Tidning»boken rymmer en god dos humor och barnets perspektiv gestaltas konsekvent ... en fin bok för de nästan yngsta.« Bibliotekstjänst

En färgglad och charmig bok om Majken och hennes hund Tassa och deras äventyr. De leker och busar och vi får leta efter dem. Den är lite tokig också för människan och hunden byter plats ibland. Majken dricker ur hundskålen och Tassa ur glaset. Det blir fnissigt. Nappen vill hunden gärna ha och suga på…Mycket söt bok som gör en glad.