Magic Hour

Hannah, Kristin

| 2006

From the #1 New York Times bestselling author of The Nightingale and The Great Alone comes an incandescent story about the resilience of the human spirit, the triumph of hope, and the meaning of home. In the rugged Pacific Northwest lies the Olympic National Forest--nearly a million acres of impenetrable darkness and impossible beauty. From deep within this old growth forest, a six-year-old girl appears. Speechless and alone, she offers no clue as to her identity, no hint of her past. Having retreated to her western Washington hometown after a scandal left her career in ruins, child psychiatrist Dr. Julia Cates is determined to free the extraordinary little girl she calls Alice from a prison of unimaginable fear and isolation. To reach her, Julia must discover the truth about Alice's past--although doing so requires help from Julia's estranged sister, a local...

2016-12-24

Vad som än händer var fantastiskt bra, men den här tråkar ut mig något alldeles förjäkligt. För lång och tjatig för att passa mig.

Anna Hedstrand

2015-06-29

Helt okej bok
Seg i början men mer spännande från mitten till slutet

victoria sörqvist

2015-03-31

Bra bok!

Stephanie G

2013-12-29

Julledighetsläsning 2013. Jag gillade upptakten med flickan från skogen. Författarens förmåga att skildra hur Dr Cates jobbar med att utveckla flickan är väldigt givande. Tyvärr låter författaren det mest förutsägbara ta över. Sedan ångrar jag att jag läste baksidetexten innan jag började läsa. Den avslöjade för mycket.

Emma

2013-11-12

En härlig historia om Julia som är rätt så trasig, men som har valt att bli psykiater och sen lagt alldeles för mycket tid på sitt jobb. Hon åker tillbaka till sin hemstad där hon aldrig passade in, för att hjälpa en liten flicka som vuxit upp i vildmarken utan mänsklig värme. Julia och hennes syster Ellie har varit hemskt olika och därför har de inte kommit nära eller tyckt särskilt bra om varandra. Nu hittar de tillbaka till vad de har gemensamt, eftersom livet lämnat dem båda ensamma. Det är en mysig bok med lite julstämning i och jag tycker även om kärlekshistorierna. Jag brukar gilla lyckliga slut, men det blir lite för mycket "så levde de lyckliga i alla dagar" och jag tror att historien hade vunnit på en annan vändning. Berättelsen är enastående, men jag hade önskat att den satte igång lite frågor istället för att ge självklara svar...

Marita Ryen

2013-08-25

Betyg 3 -. Grundidén i boken är intressant men alldeles för mycket romantik och överdrivet sockersöt.

2013-06-25

Lättläst, engagerande, intressant, och rörande.

Kan helt klart rekommenderas.

Marina Larsson

2012-11-19

Fantastiskt fachinerande och gripande läsning...

Jessica Lundh

2012-10-24

Super bra, gripande, underbar!!

Malin Lundh

2012-10-17

Underbar. Kunde inte lägga ifrån den.

Den här boken hade allt, intressant, lite sorglig, lite kärlek och framför allt ett driv som gjorde att man måste fortsätta läsa.Hur skulle det gå för lilla Alice..Mitt råd.Läs den

Sofie Petersson

2011-05-28

Platt och trist. Snäppet bättre än en Harleyquin. Förutsättningarna är lovande, en vild flicka upptäcks i en amerikansk småstad och en psykolog med ett kantstött förflutet får uppdraget att föra henne tillbaka till samhället. Låter bra. Men nej. Rätt livlös historia som inte går in på djupet och författaren använder sig av trista stereotyper och fånig romantik. Funkar som tidsfördriv en regnig söndag, men lämnar inga spår. Nästa bok, tack!

Desirée Fredlund

2011-05-27

Julias kamp för att rädda Alice gick under min hud, men även hennes kamp att rädda sig själv. Jag ömsom hejade och ömsom grät en skvätt. Det gillar jag, när jag rycks med i boken. Karaktärerna kändes så äkta, så som vi är. Polischefer blir fulla. Rika, vackra, välutbildade människor bär också på en sorg och längtar efter kärlek. Det gör ont när folk trampar på en. Det är jobbigt att banta och uppfostra hundar. Himmelriket är när ett älskat barn kryper upp i knäet.

desireefredlund.blogspot.com

Ulrica Sandell

2011-04-06

Äkta Amerikanskt dravvel o jag älskar det!!!:-)

Ebba Bryntesson

2011-01-27

En fantastisk bok

Ulla Englund

2010-10-05

Själva huvudhistorien om Vargflickan var intressant men jag tyckte inte att uppläsaren var bra och jag tyckte att bihistorierna var väl romantiska. Typiskt amerikansk roman, säger jag lite grinigt.

Anette B

2010-08-30

Inte lika bra som hennes "Vad som än händer"

Sophie Sundin

2010-05-31

Denna boken gav jag lite av en töntstämpel. Författaren hade nog varit tio gånger bättre på att skriva barnböcker.

PL *

2010-04-12

Intressant story om en förvildad flicka som plötsligt dyker upp i en stad i nordvästra USA. Hon tas om hand om en psykiater, som just gått igenom det mediedrev som följt efter att en av hennes klienter plötsligt gått bärsärk och dödat fyra barn. Man får följa hur psykiatern tar sig an flickan, och sakta men säkert börjar närma sig henne och får henne att börja prata igen. Boken är intressant, men jag stör mig på att man har slängt in en kärlekshistoria som "bonus", vilket känns helt onödigt för historiens skull. Det känns som att författaren fått idén om kärlekshistorien först efter att resten av storyn är skriven, och därför känns den så malplacerad och bidrar inget till boken som helhet. Jag rekommenderar inte den här boken, och jag skulle ge den 2,5 i betyg från mig, men eftersom jag inte har några halva poäng så får det bli 2.

Pia Eriksson

2010-03-08

Både lätt och svår...

Sofia Berg

2010-01-15

Underbar berättelse som innehåller, glädje, sorg, och oro. Lyssnade på ljudbok och njöt varje sekund. En bok som berör.