Lyckostarnas klubb

Lotta, 39, är nyhetsredaktör på teve. Jenny, 30, jobbar som copywriter på reklambyrån Behappy. Bibi, 60, är marknadschef på bokförlaget Ramstedts. Alla tre har superkoll på jobbet, men de har inte lika bra koll på sin vikt. Lotta, Jenny och Bibi blir medlemmar samtidigt på bantningssajten Smaldirekt.nu och får kontakt när de inser att de har en gemensam nämnare kärleken till ostbågar. Efter lite trevande chattande på nätet bestämmer de sig för att träffas och bildar Lyckostarnas klubb. Där stöttar de varandra inte bara till att gå ner i vikt. I takt med träffarna och tappade kilon vågar de också ta nya steg i livet. Till slut leder en träff med Lyckostarnas klubb till att en ostbåge åstadkommer den kanske mest oväntade förändringen i Lottas, Jennys och Bibis liv. Lyckostarnas klubb är en feelgood-roman om tre kvinnors jakt på den smala lyckan i livet. Elisabeth Andersson är journalist...

Terese Johansson

2019-05-12

Helt okej.

Jag gillar inte allt tjat om bantning överallt. Jag visste ju att boken skulle handla om det, men jag läste den mest för att jag var nyfiken på författaren och visste först inte att hon hade skrivit fler böcker.

Jag blev lite besviken på boken verkar handla om att viktnedgång och smalhet leder till succé. Det började ju hända fler och fler positiva saker för dem ju mer de lyckades med sin bantning, som att det var nån sorts belöning för att de gick ner i vikt. Dessa saker hade ju förmodligen hänt dem ändå. Visserligen hade de inte träffats om de inte hade haft samma "problem", men ändå. Dessutom verkade det ju inte som att någon av dem var särskilt överviktig eftersom man fick veta vad de tyckte om varandra första gången de träffades och då verkade inte någon av dem beskriva nån av de andra som överviktig.

Sarah

2019-02-01

kul bok. Lättläst och bra!

Maria Olofsson

2017-03-02

Lättläst och underhållande bok!

2016-08-31

Alldeles för tillrättalagt och allt går bara för bra.

2016-07-19

En lättläst, trevlig, snabbläst, enkel, trivsam, och bra feelgood-roman med hög igenkänningsfaktor.

Rekommenderas.

2016-05-03

Åh så banal, och med lite fel fokus iom att allt löser sig och livet bli perfekt när kvinnorna går ner i vikt. Men ändå en liten pärla. Jag gillar den. Mycket. Jag gillar de tre olika kvinnor som enas i samma strävan. Vänskap och stöd. En äkta feel-good.