Lycka nu

Holmer, Titti

| 2009

Träna dig till lycka! Lycka är en av våra nio medfödda grundkänslor. Det är en positiv fysisk sensation. Lycka är helt enkelt att må bra, eller åtminstone lite bättre än vad du gjorde för en stund sedan. Det är något vi alla strävar efter, och vi gör vad vi kan för att undvika dess motsats - de negativa känslorna sorg, ilska, rädsla och skam. Men vad kan man göra för att bli lycklig? I Lycka nu visar psykologen Titti Holmer hur man framgångsrikt kan använda tekniken mindfulness för att hantera stress, ångest, missbruk, smärta, sorg, ilska, sömnstörningar och impulsivitet. Mindfulness är ett förhållningssätt som handlar om här och nu. Det är en teknik som har använts i tusentals år för att öka upplevelsen av positiva känslor, men den ger också hjälp att hantera svårigheter. Genom att vara medvetet närvarande i nuet kan du påverka din tillvaro, välja annorlunda och skapa det liv du vill...

Therese

2018-04-01

Kanon bok!! Lärorik!!

Kajza

2017-02-27

Bra tips och tankar! Inspirerande!

Matilda S

2016-08-04

Üh vilka kanontips!!! Och sü enkelt och rent förklarat liksom. Hon känns väldigt trovärdig! Hoppgivande och bra att ta fram och kolla i om man kör fast :)

Många bra tips. Alla kan ta till sig av åtminstone något. Dessutom lättläst och intressant.

Anna-klara Akar

2012-08-12

Helt okej, men lite tunn bok om Mindfulness. Ger bra handfasta tips. Men jag inte säga om den är bättre eller sämre än andra.