Schwarz, Åsa

| 2017

Sara blir antagen hos Sveriges största förlag och går från okänd till bästsäljande författare på osannolikt kort tid. I turbulensen dras hon ofrivilligt in i ett triangeldrama med sin förläggare Anders. Svartsjukan som river i henne blir bränsle till det nya manuset. När olycka efter olycka inträffar i Anders familj börjar en oroskänsla gry i Sara. Är det en slump eller blir hennes grymma texter verklighet?Åsa Schwarz är författare, säkerhetskrönikör och IT-säkerhetskonsult. Hon har en fil kand i data- & systemvetenskap samt företagsekonomi och arbetar på Knowit. Hennes böcker har publicerats i 20 länder. År 2017 blev hon nominerad till årets säkerhetsprofil.Åsa brinner för att experimentera i gränslandet mellan teknik och författande. Därför var hon den första i Sverige som publicerade sina noveller i mobilen samt gjorde världens första facebook-thriller.

2017-06-09

Nej, nej, nej! Efter dryga 60 sidor lägger jag ifrån mig denna totalt meningslösa bok!

Leffe Delo

2015-10-01

Egentligen in min typ av genre men jag blev glatt överraskad. Skön ton och spännande. Som det ska vara!

Caroline L Jensen

2015-10-01

Skräck blandat med chick-lit. Underbart!

Erika Wiman Snäll

2013-12-12

Lättsamt, underhållande och med en god portion svärta. Bra flyt i språket.

Kristina Simar

2013-06-17

Från början kändes boken som en kärleksroman, men ganska snart kom det mörka sidor upp i handlingen där jag förstod att den handlade om något helt annorlunda. Det är onda krafter som härjar och det författaren Sara skriver om i sin roman händer i verkligheten. Jag har läst alla Åsa Schwarz böcker och tyckt om dem alla. De handlar mycket om mystik och övernaturliga händelser. Något jag tycker är spännande att läsa om. Detta var också en riktig sträckläsarbok, så den läste jag väl i stort sätt ut i ett svep, kunde inte lägga den ifrån mig. Språket är lättsamt men absolut inte så det blir för enkelt. Gestaltningen av karaktärer och miljöer är precis som jag vill ha det. När jag ser vad som händer framför mig, ja då tycker jag att det är en bra bok och denna var mycket, mycket bra.

2013-06-17

Det här är Åsa Schwarz femte bok, och den allra, allra bästa hittills. Jag har läst hennes fyra tidigare böcker, och tyckt mycket om tre av dom, och lite mindre om en av dom.

Här är en länk till hennes fjärde bok ”En död ängel”, och i det inlägget finns det också länkar till mina recensioner av dom tre tidigare böckerna.

Åsa Schwarz nya och femte bok, ”Lust” är mycket olik hennes tidigare böcker. Ja, den är nog mycket olika alla tidigare böcker som jag har läst.

Boken är en härlig blandning av olika genrer: chick lit, roman, skräck, och mysticism.

”Lust” fängslade mig från allra första sidan, och jag kunde inte lägga den ifrån mig. Jag sträckläste den, för den var så bra, men samtidigt var det ju tråkigt att den tog slut så fort.

Boken var väldigt lättläst, och tyvärr lite för snabbläst. Men den var mycket spännande och fängslande, och jag ville verkligen veta hur det skulle gå, och hur det skulle sluta.

Jag rekommenderar verkligen boken, som är helt fristående från Åsa Schwarz tidigare böcker. Och även om jag har tyckt om hennes tidigare böcker, så önskar jag att hon skriver fler böcker som liknar den här.