Lukas Betting : så spelade jag bort 20 miljoner på ett år

Lindén, Josefine

Lukas har allt. Fru, barn, nybyggt hus och ett chefsjobb han trivs med. När han blir sjukskriven efter en olycka drar rastlösheten och spelreklamen in honom i en värld han inte upplevt förut. Hans grå vardag får nytt ljus i spänningen och i början vinner han stort. VIP-managers från spelbolagen älskar honom, de blir snabbt hans vänner och de belönar honom med allt från iPhones till bonusar och lyxiga resor. Men pengarna tar snabbt slut och när Lukas tagit alla Blanco- och sms-lån som finns börjar han låna pengar från familj och vänner. Han säger att han gör investeringar men i själva verket spelar han bort alltihop hemifrån soffan.Ett år efter första spelet har Lukas omsatt 200 miljoner kronor hos spelbolagen och är skyldig 30 personer som står honom nära över 15 miljoner kronor. Snaran dras åt och snart förstår långivarna runt om honom att något inte är som det ska. Telefonen är...

Linus Pettersson

2020-09-30

Mycket berörande och ångestladdad bok som får ett lyckligt slut. Väldigt väldigt bra

Louise Axelsson

2020-02-12

Jag vill bara säga TACK TACK och åter TACK för den här magnifika boken. Jag greps med under hela resan och herregud vad jag blev berörd. Lukas, you are a fighter and god bless you❤️ This book is a masterpiece👌

I en tid där spelreklamer tar över så är det inte konstigt att så många faller i träsket, usch för spelbolagen. Makalöst bra bok! Ger den 10 av 10 helt klart. En bok som bör läsas av alla!

Ida Nordén

2020-01-30

Wow säger jag wow. En tjej som kanske har läst högst 4-5 böcker i sitt liv pga dysleksi satt mig för att göra ett försök och var fast direkt, tårarna kom av första sidan vart fängslad, tänkte för mig själv
-kämpa kom igen nu du måste ta tag i dig! Man gör inte så här, hur och varför behandlar man nån så här. Dom där jäkla pengar!
Ja häftigt å starkt att du delat med sig av din resa och fortsätt gärna dela med dig. Så stark.
Hoppas boken når ut till många.
TACK ❤️

Mica Stare

2020-01-23

En gripande bok som berörde mig mycket. Årets viktigaste bok om spelmissbruk.

Ami Eriksson

2020-01-15

En helt fantastisk bok. Den griper ett starkt tag i både kropp och själ. Hur kan spelbolag/människor behandla en spelberoende så hjärtlöst och kallt. Det värsta är ju att detta är sant. Läs, bli rörd, berörd och glad!

W

Wilma Hedvigsdotter

2020-01-15

Ett verk av ren magi! Bryggde en kaffekanna och spenderade min Söndagskväll med att läsa denna bok. Herregud vad spännande och nervöst samtidigt. Jag önskar Lukas all lycka i framtiden och säger tack för att du vågar gå ut med din historia. MÅSTE LÄSAS!

Carola norden

2020-01-08

Boken tog mig 3 tim att läsa .såg varje mening genom tårar. En otroligt äkta berättelse.som visar hur en man med otrolig styrka verkligen slagit i botten men ändå kämpar .
Skrämmande läsning när man inser att spelbolagen leker med människors liv , utan minsta tanke.tack Lukas för att du delat med dig

Jörgen Wiedermann

2020-01-02

Jag har personligen haft spelproblematik i över 30 års tid. Jag har en son som tagit sitt liv p.g.a spel. I alla dessa år så har spel varit helt TABU. Vi pratar alldeles för lite om spel tyvärr. Därför är jag oerhört tacksam att den här boken nu är släppt. Den grep tag i mig och hustrun likaså. Vilken inspiration "Lukas". Du är en kämpe och jag är så glad att du delar med dig av din berättelse. Den här rekommenderas till alla. Tack ännu en gång för en fantastisk bok. //Jörgen

Klara Sigurdsson

2019-12-30

Stor eloge till denna otroligt välskrivna, gripande bok. Tårar som rinner, stress, panik, spänning, man kan inte önska sig mer av en bok. En storsäljare, det är jag övertygad om!

Victoria Ludvigsson

2019-12-28

1 dag! Precis så snabbt läste jag ut denna bok. Lukas är underbar och jag vill tacka för att jag fick ta del av denna gripande historia. Det här är utan tvekan den bästa boken jag har läst! Jag grät floder när jag läste😢😢 Här har ni 2019 års bästa bok utan tvekan❤️

Angela Björkudd

2019-12-26

Läste ut boken på några timmar, den grep verkligen tag i mig. Har följt Lukas på instagram ett tag nu och visste att hans bok, är ett måste i bokhyllan. Tack Lukas, för att du delat med dig av din historia och jag hoppas på en uppföljare. Du tar upp så viktiga ämnen som spelmissbruk och psykisk ohälsa.
Rekommenderar verkligen denna bok.

Cecilia Rönnqvist

2019-12-23

Jag har följt Lukas sen dag ett och när han berättade att han skulle komma ut med en självbiografi var det självklart att jag skulle läsa den.
Hans berättelse är så stark att jag behövde pausa flera gånger då jag inte såg texten pga tårar.
Jag riktigt kunde känna, spänningen, ångesten och paniken.
Den här boken borde alla läsa. Den har ett viktigt budskap om hur lätt vem som helst kan hamna i ett spelmissbruk. Samt att man får en inblick i hur spelbolagen jobbar.
Tack Lukas för att du delar med dig!

Anton Eriksson

2019-12-20

Läste ut boken under en dag, säger bara WOW.
En gripande och intressant bok av Lukas som visar helvetet bakom spelandet och psykiskt ohälsa , tycker man bör läsa denna oavsett om man ha erfarenhet eller ej kring detta ämne, ett viktigt ämne i dagens samhälle och Lukas gör de så bra, han har räddat många liv med sina gripande historier och sin kunskap. Rekommenderar starkt denna boken.
LÄS
Tack Lukas Betting

D

Daniella Candemir

2019-12-19

Jag säger bara WOOW !!! Vilken gripande bok, kunde inte slita ifrån mig boken ,redan från första sidan fastna jag!
Lukasbetting du är en stor inspiration som delar med dig av din historia och vill hjälpa andra med spelmissbruk och psykisk ohälsa.
Helt klart årets bok!! Rekommenderar verkligen boken!!

Sophie Hinks

2019-12-19

Otroligt viktig bok om spelmissbruk som alla borde läsa! Välskriven och spännande. Rekommenderas varmt för den som vill utveckla sin kunskap om spelmissbruk och boken bidrar till att ytterligare kunna problematisera fenomenet i samhällsdebatten

Vanessa Brown

2019-12-19

Jag kunde inte sluta läsa boken! Lukas är fantastisk som delar med sig utav sin historia. Han är så inspirerande. Ni måste verkligen läsa boken

Simon Nilsson

2019-12-19

Jag grät som ett litet barn när jag läste denna fantastiska bok. Tack för att ni lyfter detta viktiga ämne som verkligen ruinerar liv (det vet jag av egen erfarenhet). En bok som bör läsas av alla människor då den lyfter spelberoende samt psykisk ohälsa. När vi möter människor dagligen så har vi ingen aning om vad den personen kämpar med. Vi behöver prata om detta. Jag hoppas att många ungdomar där ute tar till sig detta och aldrig börjar spela. Tack för en magnifik, välskriven och otroligt gripande historia!

Amanda Eskilsson

2019-12-19

En bok som har allt! Helt klart en nominering till Året bok. Från första sidan så var jag sedan fast. Det var som att jag själv var Lukas och jag kände hans stress. Jag tycker att alla bör läsa denna boken❤️