Låt spelet börja

Leo Conway är frustrerad. Hans nya affärskontakt Mikael Vingåker verkar göra allt för att undvika att träffa honom. Nog för att Vingåkers högra hand, Anna Molin, verkar vara både smart och kompetent, för att inte tala om fängslande, men han tvivlar. Vad är det företaget vill dölja? Ju mer han gräver, desto närmare kommer han Anna, och hennes närvaro väcker känslor inom honom som han helst vill undvika. Angelique behöver ingen man. Hon har på egen hand byggt upp sitt dataspelsföretag och var tveksam till att söka en partner till att börja med. Och nu detta. Mellan henne och Leo flyger gnistorna, och det blir svårare och svårare att hålla emot. Dessutom, är det värt att avslöja sig för att komma snabbare framåt, eller kan det rasera allt hon åstadkommit? Medan Leo och Angelique dras till varandra som blomman söker solen hotas både företaget och kärlek av det förflutna, som kryper allt...

Idas Recensioner

2020-12-12

Låt spelet börja är en annorlunda feelgood som fängslade mig med dess unika blandning mellan kärlek och spänning. Jag ville hela tiden läsa mer om Angelique och Leo, och jag hade gärna läst fler böcker om deras berättelse. Deras kärlek är flammande och spännande, och på ett sätt vet man aldrig vad som ska hända härnäst i deras liv.

Handlingen är underhållande och välgjord, men ibland blev händelserna något förutsägbara och för snabba. Jag hade velat läsa om fler reaktioner och tankar kring de stora händelserna i boken, men nu blev det stora hopp från en händelse till en annan vilket skapade en något hackig berättelse. Karaktärerna hade dessutom fått ett finare djup om händelserna hade varit mer utvecklade, för då hade man fått lära känna karaktärerna lite bättre.

Generellt är Låt spelet börja en välskriven roman som bjöd på en charmig och fängslande läsning. Boken har en unik känsla med dess deckarliknande moment, och karaktärerna är alla enkla att tycka om. Låt spelet börja är en feelgood som jag absolut kan rekommendera, speciellt om man gillar romantik i en dramatisk miljö.

Recension av: idasrecensioner.se

Angelique har på egen hand byggt upp ett framgångsrikt spelföretag. Nu har hon fått en ny spelidé och behöver kapital, hon får kontakt med Leo som vill investera i företaget. Efter hand så slår det gnistor mellan Angelique och Leo, men för Angelique blir det ett problem - ska hon berätta om sitt förflutna?

Den här boken gillade jag. Den är lättläst, korta kapitel - tummen upp för det och har ett bra driv framåt, jag fastnade i storyn direkt och sträckläste denna bok. Jag tycker att det är kul att boken är skriven från gamingvärlden, en värld och miljö jag inte läst från förut i alla fall. För mig var Christina Schiller en ny författare och jag kommer definitivt leta upp tidigare böcker och läsa dom. Det har var en bok i min smak med en härlig blandning av kärlek, intriger, spänning och hot.

"Ja. Ja. Ja. Hennes händer greppade tag om lakanet och hon lutade huvudet bakåt. Klotet inom henne exploderade och hon kunde svära på att hon såg stjärnor"

Angelique är en ung kvinna som älskar programmering och dataspel. Hon litar inte på någon och inte på sig själv heller. Hon har själv byggt upp ett dataspelsföretag som heter Angel Games där hon har några medarbetare som jobbar för henne. Hon får kontakt med en man, Leo, som vill investera i företaget och få det att växa. Men något pirrar till mellan dem två och frågan är om dem kan hålla sig på en professionell nivå och inte blanda in sina känslor. Något händer och Leo tvivlar på sin investering. Om det är värt det. Allt som tiden går så kommer det fram en och annan hemlighet kring Angelique. Hur kommer det sig att hon ligger på ett kallt golv med bundna armar?

Det här var en riktigt härlig bok som blev beroendeframkalland hos mig. Programmering intresserar mig så boken kunde inte passa mig bättre. Het romantik blandad med professionell hantering av datorer och koder.

Bettan_bokprataren

2020-06-30

En romantisk roman som utspelar sig i gamingvärlden. Tyvärr är det en story som jag inte kommer riktigt in i och den tar inte tag i mig alls.
Jag tycker att berättelsen känns lite platt och ganska ytlig, trots att författaren plockat in en del spänning, kärlek och andra intriger.
Låt spelet börja är lättläst och passar perfekt att läsa när man vill läsa något som inte kräver så mycket av läsaren.
Så tyvärr den här boken berör mig inte och kommer inte att stanna kvar hos mig någon längre tid.

villa-freja.se

2020-05-17

En romantisk driven roman, som jag tyvärr inte kommer in på djupet i. Jag är inte bekant med dataspelsbranschen vilket kan bidra till distansen jag upplever.

2020-05-03

Jag fastnade i boken och slutade läsa när den var slut. Lättläst feelgood/romance med heta känslor, spänning, komplikationer och kärlek. En bok som går fort att läsa och som är riktigt bra.

Angelique har på egen hand byggt upp ett framgångsrikt datorspelsföretag. Men nu behöver hon en investerare för att förverkliga en ny spelidé. Leo är intresserad av att bli delägare men misstänker att Angelique och företaget döljer någonting. Att de är dragna till varandra underlättar inte situationen.

Bra språk, bra spännande handling. Gillar att Christina förlagt handlingen till spelvärlden. Inte så ofta som Romance utspelar sig i den miljön. Gillar Angelique, hon är stark, går sin egen väg och vet vad hon vill! Tycker att hon är bra gestaltad i boken.
Lättsmält, härlig, spännande och bra romance! Precis vad jag behövde en dag som denna!

Bokdjungeln

2020-05-03

Väldigt lättläst bok med korta kapitel, I love it! Jag gillar handlingen, en stark kvinna som faller för någon som ser henne för den hon är. Att det sen också blandas in lite läskiga typer gör det hela bättre. Boken kräver inte så mycket av sin läsare och det är något annat jag uppskattar med den. Kan absolut läsas ute i hängmattan eller uppkrupen i soffan medan regnet slår mot fönstret.

Spännande, underhållande & gripande!