Lär dig förstå kärlekens språk

Arkhem, Helene

Det finns 5 kärleksspråk vilket är ditt? Känner du ibland att din partner inte förstår dig? Upplever du att du ger mer än du får i ett förhållande? Det kan bero på att ni har olika kärleksspråk. Alla människor har ett medfött sätt att visa kärlek och uppskattning. Ett språk, som inte behöver vara verbalt. Den här boken är din guide till de olika språken. Du lär dig förstå dina och andras innersta önskningar och behov - och plötsligt är det självklart varför din partner, dina barn, dina vänner och kollegor beter sig som de gör... Läs boken, bli kärleks-språkbegåvad och få lyckligare relationer! Åsa Nyvall är utbildad samtalsterapeut, parterapeut och samtalscoach. Hon håller uppskattade föreläsningar om bland annat kärlekens språk. Helene Arkhem är journalist med fokus på relationer, livsbalans och personlig utveckling. Hon är redaktionschef...

Bokdjungeln

2020-03-29

Jag som verkligen tror på personlig utveckling gillar denna bok. Jag uppskattar att man fick både se vilket språk som man själv "är" men också vad man ska tänka på om man har barn, kollegor eller partner som talar något annat. Perfekt att ge bort, eller få.

2019-10-23

Kärlekens språk är en bok som skulle ha passerat mig obemärkt om den inte dykt upp som en trevlig överraskning i brevlådan. Jag måste erkänna att jag var lite skeptisk till den innan jag började läsa då jag trodde att den var lite småflummig. Men det var verkligen en riktig ögonöppnare att läsa boken och den är inte det minsta flummig. Boken är otroligt intressant och ger svar på många missförstånd som lätt blir tillsammans med andra människor. Det på grund av att vi alla har olika kärleksspråk.
Mitt språk var inte oväntat tid tillsammans och när jag läser om det så blir det lite tydligare varför besvikelse nästan alltid infinner sig när vänner och familj inte har tid för en. Inte heller konstigt att jag envisas med våra gemensamma middagar på kvällen när jag vill diskutera dagen och lyfta andra tankar, något som resten av familjen inte är lika pigga på. Även många frågetecken sen barndomen får till viss del svar, jag och mina föräldrar talar helt olika språk.
Boken kommer vara till hjälp och bidra till ökad förståelse i min relation med maken, han ska också får göra testet i boken och läsa vissa delar, förhoppningsvis bidrar till det en ännu bättre relation tillsammans. Jag har mina misstankar om vad hans kärleksspråk är men det ska ändå bli spännande att få se det svart på vitt.
Kärlekens språk rekommenderas varmt till alla som är nyfikna på vårt kärleksspråk i alla relationer runt oss!

Sofia Eriksson

2019-06-09

Bästa boken som verkligen hjälpt mig och min man att förstå varandra bättre. Rekommenderas till alla som lever i en relation!

Maria Andersson

2019-06-08

Och plötsligt blev allt begripligt! Vilka insikter! Nu förstår jag varför jag reagerat som jag gjort och varför vissa relationer inte har fungerat så som jag önskat. En riktig ögonöppnare och en kunskap som alla borde ha! Blir min present till alla framöver.

Simon Gille-Johnson

2019-06-08

Mycket välskriven och givande bok, den borde alla läsa i sommar!

Agneta Fransson

2019-06-08

Väldigt läsvärd bok! Känns väldigt pedagogisk och ger verkligen värdefulla tips! Passar perfekt för hängmattan i sommar

Eva Boberg

2019-06-07

Bra bok med tänkvärt innehåll, man får något att fundera på i sina egna relationer. Snygg och lyxig framsida ett plus för gåbortpresent.

Tänkvärd, lättläst & lärorik!