Löwensköldska ringen

Lagerlöf, Selma

| 1993

LL-förlaget publicerar lättlästa böcker för vuxna, ungdomar och barn. Målgruppen är en bred läsekrets av personer med dyslexi och olika läs- och skrivsvårigheter.

SARA ASPLUND

2019-10-01

Bra bok =)

Inger Jonsson

2016-02-15

Selma Lagerlöfs sagovärld innehåller kärlek, avundsjuka, högmod, skräck, vidskepelse - ja, allt man kan begära

Lotta N

2015-07-06

Kort och lättläst

Camilla Carlsson

2015-06-18

Oerhört spännande och magisk. Lagerlöf är den svenska författare som närmat sig den latinamerikanska magiska realismen.

Pernilla Lindholm

2013-04-22

Selma var verkligen fantastisk på att skriva spökhistorier och den här är inget undantag. Bra!

2013-03-13

Tyckte mycket om den. Det är också något med språket i de gamla klassikerna. Det blir en stark 4:a.

Maria Eriksson

2013-01-26

Selma Lagerlöfs böcker står i min bokhylla. Triggad av en diskussion i media om det nödvändiga i att läsa hennes klassiker tog jag mig an Löwensköldska ringen, som består av tre böcker. Nog förstår man varför hon fick Nobelpriset. Tiden (1800-tal) har förändrats, men människors karaktärer är den samma. Läsvärt.

Marianne Cascioli

2012-02-04

Åh, jag älskade den, speciellt scenen där hon häller ut sockret.Men det finns många karaktärer i boken som man inte glömmer! Kanske just för att de har sina fel och brister...

Kamali 

2012-02-02

Väldigt spännande, en av världens bästa spökhistorier. Språket är gammaldags vackert, miljöerna lantligt idylliska och perfekta för spökerier och uppläsaren Saga Hedberg gör ett fantastiskt jobb. Hade lätt fått 4,5 om det var möjligt, men nu får jag nöja mig den starkaste av fyror.

Lena Floser

2010-02-05

Ingen slump att hon blev den första svenska nobelpristagaren i litteratur.