Ludvigsen, Eva

| 2013

Att något gått snett i Lovas liv står klart när hon hoppar av en buss mitt ute i Australiens ödemark. Hon vet inte var hon är eller vad hon ska ta sig till. För att skingra tankarna tar hon jobb på en fårfarm. Medan hon gör allt hon kan för att dölja sin rädsla för både kossor, spindlar och prat om Sverige blir traktens veterinär, Chris, förälskad i den mystiska svenskan från Uppsala. Tillsammans med vännerna på Undurraga Farm hittar Lova tillbaka till sig själv och den hon vill vara. Men finns det även plats för kärlek i hennes liv? Och kan den stora kärleken verkligen övervinna allt?Lova är en berättelse om att finna sig själv och att våga gå sin egen väg. En varm roman om vägen till den stora kärleken.Eva Ludvigsen (f. 1974) är född i Hudiksvall och uppvuxen i Uppsala. Efter många år i Köpenhamn är hon nu bosatt i Vänge tillsammans med man och tre barn. Lova är hennes debutroman.

villa-freja.se

2019-06-28

En charmig, välskriven och spännande relationsroman från andra sidan jordklotet. Så bra att jag genast läste uppföljaren.

Denna bok gillade ja. ' REKOMMENDERAR' denna till er andra 😃

Kim M. Kimselius

2015-12-26

En riktig sträckläsningbok, svår att lägga ifrån sig. Älskade varenda sida! Nu vill jag läsa mer om Lova och Chris.

Ända sedan jag först upptäckte Eva Ludvigsens böcker har jag blivit ett fan. Med boken Här och Nu fångade hon mitt hjärta och fick mig att ge henne benämningen Sveriges svar på Nora Roberts. Och jag står fast vid de orden. Lova är Evas debutroman. Jag hoppas på att hon har många böcker inom sig för jag vill läsa allt hon skriver.

Boken handlar om Lova som vi först möter när hon hoppar av en buss mitt ute i den australienska vildmarken, eftersom hon inte står ut med lukten från medpassagerarna. Hon söker arbete och hamnar på en fårfarm där hon säger att hon kan rida, eftersom hon annars inte skulle ha fått jobbet. Men hon har aldrig suttit på en häst. En av farmens personer lär henne sitta på en häst och styra den. När hon sitter där som en potatissäck dyker nästa huvudperson upp, Chris. Han är veterinär, änkling och ensam. Som gjord för att bilda par med Lova.

Men så lätt är det inte. Precis som i Nora Roberts böcker är det meningsskiljaktigheter mellan de båda huvudpersonerna. Jag väntar spänt på att se om de ska få varandra.

Vill du ha en riktigt härlig bok om kärlek kan jag varmt rekommendera Lova av Eva Ludvigsen. Läs den!