Louise

Bley, Mikaela

Den kontroversiella justitieministern Louise Bohman vaknar upp på morgonen och nås av beskedet att hennes pressekreterare hittats död. Ett förmodad självmord ser ut att vara ett mord och mycket talar för att justitieministern själv är inblandad. I media hängs hon ut och porträtteras som ett monster.På TV4 får kriminalreportern Ellen Tamm uppdraget att göra en dokumentär om justitieministern. Hon lyckas nästa sig in hos Bohman och möter en kvinna som har ganska lite gemensamt med den bild som media målat upp. Ändå verkar det som om Louise döljer något.Samtidigt brottas Ellen med sitt eget kaotiska privatliv. Och ju mer hon gräver i Louise Bohmans förflutna, desto mer påminns hon sin egen familjs mörka hemligheter.Louise är den tredje delen i Mikaela Bleys serie om den egensinniga kriminalreportern Ellen Tamm. De två tidigare delarna i serien heter Lycke och Liv.

Maria Jacobsson

2022-07-26

Tredje boken med Ellen Tamm i huvudrollen. Louise är politiker och har en massa hemligheter som hon försöker dölja. När hennes pressekreterare oväntat dör genom att falla från taket på Rosenbad så blir hon naturligtvis misstänkt. Ett otrevligt pressdrev sätts igång och Louise porträtteras som ett monster. Lättläst bok med ett driv som gör den lämplig för sträckläsning.

Eva Gillberg

2020-01-17

Bra spännande

Johanna Åberg

2019-09-07

En fantastiskt bra bok som är spännande från första till sista sidan!! En riktig bladvändare!!! Kommer definitivt att fortsätta läsa alla författarens böcker!

2018-01-31

Lika bra som den första i serien, Lycke. Det tempo som tappades lite i Liv är tillbaka igen i den tredje boken i serien om Ellen Tamm. Sträckläsning. Måste få veta vad som händer. Och vill helt klart ha mer.

2018-01-27

Boken Louise är den tredje delen i serien om kriminalreportern Ellen Tamm. Jag har även läst dom två tidigare böckerna, Lycke, och Liv. Länkarna går till mina recensioner av böckerna.

Jag tyckte mycket om både Lycke och Liv, och jag tyckte nu även mycket om Louise.

Boken är lättläst, spännande, snabbläst, inte helt förutsägbar, och en bra story har den.

Och jag tycker väldigt bra om huvudpersonen i alla tre böckerna, den lite speciella kriminalreportern Ellen Tamm, som jobbar på TV4.

Rekommenderas.

Evasbokhylla

2018-01-24

Förväntningarna var höga när jag påbörjade denna bok och inte blev jag besviken. Författaren har lyckats igen med kriminalreporter ”Ellen Tamm” Ni som inte läst ”Lycke, Liv & Louise” gör det! Böckerna är både spännande och gripande.