Lou 1 : Dagboksdagar

Neel, Julien

| 2009

"Du br stta de tv hittills versatta seriealbumen Dagboksdagar och Sommarblues i hnderna p varje missanpassat tween du knner." Hanna Hglund/Expressen Serien som under tv r varit stende serie i Kamratposten!Vinnare i Barnens Bokjury 2010 fr rets bsta serie med motiveringen: "Hgt upp i ett hus i Paris bor en speciell familj. En mamma och en dotter som far genom livet. Vnskap stts p prov och krlek kommer och gr. Roligt men samtidigt eftertnksamt och lite mrkt." Filmatiseringen av Lou pgr med frvntad vrldspremir 2014! ntligen en tecknad serie fr tjejer!Rikt illustrerad med mycket roliga detaljer och en bok som man grna terkommer till mnga gnger. Vad gr man om killen man gillar visar sig vara en riktig nspetare? Hur fr man ihop sin tv-spelstokiga mamma med den nye grannen? Saknar man en pappa man aldrig har trffat?...

bra

Lou r vldigt bra och rolig

Lou r vldigt bra och rolig

bsta lou boken i serien

BRA

Hanna L

2020-12-29

Perfekta bcker fr att f barn att brja lsa mer, jtteroliga och bra p alla stt. ven jag gillade att lsa dem. Min dotter brjade lsa dem nr hon var ungefr 8 eller 9 r och blev s glad varje gng hon fick en ny. Hon har lst alla delar och de fr hgsta betyg av henne.

Hanna L

2020-12-29

Maja Emelia

2010-12-09

Jag tyckte att det hr var en bra och rolig seriebok. Men det fanns ganska mnga saker som jag tycker skulle kunna ha varit bttre.

Lou ska ju frestlla en 12-ring men r ritad som en 6/7-ring. Det tyckte jag var dligt! Mamman var ocks dligt ritad.

Jag vet faktiskt inte vilken mlgrupp bckerna r riktade till egentligen.

Boken var p ungdomsavdelningen p biblioteket, men jag vet inte om jag tycker att det passar riktigt fr ungdomar frn 13 r. P ett stt s passar den in p ungdomsavdelningen, fr Lou r ungefr som en tonring och det finns mycket man knner igen sig i (t.ex tonrsfrlskelse, brk med sina frldrar m.m.) men samtidigt s r den mycket barnslig. Bara framsidan ser ut som en bok som r tnkt fr 5-ringar. S boken tycker jag passar fr lillgamla 10 till 12-ringar eller barnsliga tonringar.

Jag tycker att boken var rtt underhllande var nd lsvrd. Boken har ocks att slut som gr att man vill fortstta att lsa dom andra bckerna i serien, snna bcker gillar jag :)