Lou 1 : Dagboksdagar

Neel, Julien

| 2009

"Du bör sätta de två hittills översatta seriealbumen Dagboksdagar och Sommarblues i händerna på varje missanpassat tween du känner." Hanna Höglund/Expressen Serien som under två år varit stående serie i Kamratposten!Vinnare i Barnens Bokjury 2010 för årets bästa serie med motiveringen: "Högt upp i ett hus i Paris bor en speciell familj. En mamma och en dotter som far genom livet. Vänskap sätts på prov och kärlek kommer och går. Roligt men samtidigt eftertänksamt och lite mörkt." Filmatiseringen av Lou pågår med förväntad världspremiär 2014! Äntligen en tecknad serie för tjejer!Rikt illustrerad med mycket roliga detaljer och en bok som man gärna återkommer till många gånger. Vad gör man om killen man gillar visar sig vara en riktig näspetare? Hur får man ihop sin tv-spelstokiga mamma med den nye grannen? Saknar man en pappa man aldrig har träffat?...

bra

Lou är väldigt bra och rolig

Lou är väldigt bra och rolig

bästa lou boken i serien

BRA

Hanna L

2020-12-29

Perfekta böcker för att få barn att börja läsa mer, jätteroliga och bra på alla sätt. Även jag gillade att läsa dem. Min dotter började läsa dem när hon var ungefär 8 eller 9 år och blev så glad varje gång hon fick en ny. Hon har läst alla delar och de får högsta betyg av henne.

Hanna L

2020-12-29

Maja Emelia

2010-12-09

Jag tyckte att det här var en bra och rolig seriebok. Men det fanns ganska många saker som jag tycker skulle kunna ha varit bättre.

Lou ska ju föreställa en 12-åring men är ritad som en 6/7-åring. Det tyckte jag var dåligt! Mamman var också dåligt ritad.

Jag vet faktiskt inte vilken målgrupp böckerna är riktade till egentligen.

Boken var på ungdomsavdelningen på biblioteket, men jag vet inte om jag tycker att det passar riktigt för ungdomar från 13 år. På ett sätt så passar den in på ungdomsavdelningen, för Lou är ungefär som en tonåring och det finns mycket man känner igen sig i (t.ex tonårsförälskelse, bråk med sina föräldrar m.m.) men samtidigt så är den mycket barnslig. Bara framsidan ser ut som en bok som är tänkt för 5-åringar. Så boken tycker jag passar för lillgamla 10 till 12-åringar eller barnsliga tonåringar.

Jag tycker att boken var rätt underhållande var ändå läsvärd. Boken har också att slut som gör att man vill fortsätta att läsa dom andra böckerna i serien, sånna böcker gillar jag :)