Lämna inga spår

Coben, Harlan

| 2023

Outsidern Wilde växte upp utan någon kännedom om vare sig sin familj eller identitet. Allt han vet är att han som pojke hittades övergiven i skogen. Nu är han äntligen redo att hitta sitt ursprung, ett beslut som kommer att förändra allt. Strax efter att Wilde skickat in sitt DNA till en släktforskningssajt får han kontakt med två potentiella släktingar. Han ger sig ut efter sanningen om sitt förflutna men båda spåren lämnar honom med fler frågor än svar.  Genom sin efterforskning stöter Wilde av en slump på ett mystiskt medborgargarde på nätet. Gruppen har tagit sig an uppgiften att straffa anonyma nättroll, och Wilde upptäcker snart att deras brutala tillvägagångssätt har utlöst en till synes ostoppbar mordspiral. Och nu står han själv mitt i ­skottlinjen.   LÄMNA INGA SPÅR är uppföljaren till Harlan Cobens succéthriller Pojken från skogen. Med fascinerande karaktärsporträtt...

2024-01-13

Betyg: 4 av 5 - 📚 - Den här boken, Lämna inga spår, är den tjugoandra boken som jag har läst av den amerikanska författaren Harlan Coben. Hans serie om sportagenten Myron Bolitar gillar jag inte speciellt mycket. Men alla hans övriga böcker tycker jag är mycket bra. Den här boken kom ut för ett år sedan, och den är den fristående fortsättningen på boken Pojken från skogen. Jag tyckte att den här boken var bra, men kanske inte en av författarens bästa. Men som alltid, så gillar jag Harlan Cobens sätt att skriva, och boken är lättläst, underhållande, spännande, och oförutsägbar. Kan rekommenderas. Jag lyssnade på boken, som var bra inläst av Reine Brynolfsson.

Lars Persson

2023-06-09

Underhållande och spännande fortsättning på boken pojken från skogen, mer klarnar om Wilde som hittas i skogen men frågan är om det inte finns fler överraskningar

Monica Bäckelin

2023-02-03

Spännande, intressant och välskriven. En bladvändare med många vändningar på slutet, hoppas på fortsättning.

Kaffeläsaren

2023-01-10

Jag har läst det mesta som har släppts av Harlan Coben på svenska och jag gillar hans sätt att skriva thrillers med snabba vändningar. Lämna inga spår är en fristående fortsättning på Pojken från skogen som släpptes 2021.

Just snabba och oväntade vändningar är verkligen något det finns gott om i Lämna inga spår. Precis när man tror sig veta hur allt ligger till så ändrar Coben om spelreglerna igen. Det är rappt tempo från början till slut och tvister på allt vilket gör att man som läsare sitter på helspänn. Tur att jag slutat bita på naglarna, annars hade de varit rejält nertuggade vid det här laget. Boken är väldigt spännande hela tiden men ibland kan jag tycka att det blir väl många vändningar i den, det är gränsfall till att det blir lite rörigt. Men det går inte att sticka under stol med att Coben är en riktigt skicklig thrillerförfattare. Han håller en hög nivå i alla sina böcker och Lämna inga spår är inget undantag! Coben har sålt över 75 miljoner exemplar, galet imponerande! Boken passar perfekt för läsaren som vill fly vardagen en stund och hänga med en smart enstöring som är på jakt efter sina släktingar!