Lmna inga spr

Coben, Harlan

| 2023

Hur lnge kan du blunda fr sanningen? Wilde vxte upp utan ngon knnedom om vare sig sin familj eller identitet. Allt han vet r att han som pojke hittades vergiven i skogen. Nu r han ntligen redo att hitta sitt ursprung - ett beslut som kommer att frndra allt. Strax efter att Wilde skickat sitt DNA till en slktforskningssajt fr han kontakt med tv potentiella slktingar. Han ger sig ut p jakt efter sanningen men bda spren leder till fler frgor n svar. Genom sin efterforskning stter Wilde av en slump p ett mystiskt medborgargarde som har tagit sig an uppgiften att straffa anonyma nttroll. Snart upptcker Wilde att gardet har kopplingar till en av hans nyfunna slktingar, och att deras dunkla verksamhet har utlst en till synes ostoppbar mordspiral. LMNA INGA SPR r uppfljaren till Harlan Cobens succthriller Pojken frn skogen. Med fascinerande...

Riktigt bra och mycket bttre n fregngaren i serien.

2024-01-13

Betyg: 4 av 5 - 📚 - Den hr boken, Lmna inga spr, r den tjugoandra boken som jag har lst av den amerikanska frfattaren Harlan Coben. Hans serie om sportagenten Myron Bolitar gillar jag inte speciellt mycket. Men alla hans vriga bcker tycker jag r mycket bra. Den hr boken kom ut fr ett r sedan, och den r den fristende fortsttningen p boken Pojken frn skogen. Jag tyckte att den hr boken var bra, men kanske inte en av frfattarens bsta. Men som alltid, s gillar jag Harlan Cobens stt att skriva, och boken r lttlst, underhllande, spnnande, och ofrutsgbar. Kan rekommenderas. Jag lyssnade p boken, som var bra inlst av Reine Brynolfsson.

Lars Persson

2023-06-09

Underhllande och spnnande fortsttning p boken pojken frn skogen, mer klarnar om Wilde som hittas i skogen men frgan r om det inte finns fler verraskningar

Monica Bckelin

2023-02-03

Spnnande, intressant och vlskriven. En bladvndare med mnga vndningar p slutet, hoppas p fortsttning.

Kaffelsaren

2023-01-10

Jag har lst det mesta som har slppts av Harlan Coben p svenska och jag gillar hans stt att skriva thrillers med snabba vndningar. Lmna inga spr r en fristende fortsttning p Pojken frn skogen som slpptes 2021.

Just snabba och ovntade vndningar r verkligen ngot det finns gott om i Lmna inga spr. Precis nr man tror sig veta hur allt ligger till s ndrar Coben om spelreglerna igen. Det r rappt tempo frn brjan till slut och tvister p allt vilket gr att man som lsare sitter p helspnn. Tur att jag slutat bita p naglarna, annars hade de varit rejlt nertuggade vid det hr laget. Boken r vldigt spnnande hela tiden men ibland kan jag tycka att det blir vl mnga vndningar i den, det r grnsfall till att det blir lite rrigt. Men det gr inte att sticka under stol med att Coben r en riktigt skicklig thrillerfrfattare. Han hller en hg niv i alla sina bcker och Lmna inga spr r inget undantag! Coben har slt ver 75 miljoner exemplar, galet imponerande! Boken passar perfekt fr lsaren som vill fly vardagen en stund och hnga med en smart enstring som r p jakt efter sina slktingar!