Ljudet av ditt hjrta

Meyer, Stephenie

| 2008

Ljudet av ditt hjrta r den uppmrksammade fortsttningen i Stephenie Meyers berttelse om Bellas och Edwards omjliga krlek. "Bella?" Edwards mjuka rst hrdes bakom mig. Jag vnde mig om och sg honom jogga uppfr trappan, med vindrufsigt hr efter att ha sprungit. Han omfamnade mig genast, precis som p parkeringsplatsen, och kysste mig igen. Kyssen skrmde mig. Den var fr laddad och hans lppar pressades alltfr hrt och desperat mot mina - som om han var rdd att vr tid hll p att rinna ut. En vldsam seriemrdare hrjar i Seattle och en ondskefull vampyr fortstter sin jakt fr att ta ut sin hmnd p Bella som ter igen befinner sig omgiven av fara. Samtidigt tvingas hon att vlja mellan sin lskade Edward och sin vnskap med Jacob. Och hennes val riskerar att blsa liv i den urgamla kampen mellan vampyrer och varulvar. Men Bella har ocks ett annat val att...

LSKAR denna boken har du inte lst den gr det har du lst den lst om den helt magisk!

ven vuxna kvinnor kan uppskatta denna serie!

Linna Hjalmarsson

2014-11-06

Om jag ber er att lsa denna serie vad skulle ni svara? Jag seger er, detta r en av de bsta bckerna jag lst!

Anna Lindstrm

2014-09-20

Ojojoj, vilket stolpskott Edward r. Jag mste erknna att jag slukade bok ett och tv utan att tnka, men nu r det bara fr mycket. Trams och fniga dialoger. Nu har jag dock kommit s lngt att jag mste lsa sista delen ocks. Jaja...

Izabela Kosznik

2014-07-28

Det e pinsamt att erknna att man har fastnat i Twilight bckerna, tredje boken e lika bra som tv frsta, bra tidsfrdriv .

Maria Blomkvist

2013-03-10

Serien r fortfarande spnnande men det r vid tredje boken in oerhrt trttsamt att lsa samma ordval gng p gng och Edwards totalt ocharmiga kontrollbehov r enerverande.

Mathilda Flood

2012-12-01

Lite fr mkt besatthet i den hr boken n ndvndigt.. Men fortfarande helt ok.

Bea Johansson

2012-08-09

terigen r boken baserad p Bellas och Edwards

Underbar bok

Sophia Tingeling

2012-05-15

Jag fattar inte varfr i hela friden edward hnger med bok efter bok, han r s satans tradig! Meyer kan ju uppenbarligen hafsa ihop ngot mer sympatiska karaktrer (jacob) och nd r det edward och hans fruktansvrda kontrollbehov som breder ut sig. Han har inte ett enda frsonande drag. Tror dessutom att edward 'chuckles' ungefr tiotusen gnger i varje bok, samt att ingen kan ha missat hur marmorlik han r. Kunde inte ngon sagt t henne att kill her darlings och kpt henne en synonymordbok?

Gabriella Plnborg

2012-05-13

Bckerna blir bara smre och smre

Linda Sjberg

2012-03-23

Jag blev frtrollad frsta gngen jag ppnade frsta boken och frtrollningen fortstter och fortstter!

W

Weronica U

2012-03-18

En till i Twilight serien. Hr fr lsaren flja vidare hur det gr fr Bella i sitt frhllande.

Linnea Lindstrm

2012-03-08

Beroendeframkallande

Liv Danjoux

2012-03-05

Den hr var faktiskt ganska bra. Mycket bttre n del 1 och 2.

Josefin Bengtsson

2012-01-03

Twilight r en av de bsta serierna jag lst!

Madeleine Evaldsson

2011-12-27

Omjligt att sluta lsa den

Malin Quisr

2011-12-15

lskar den hr boken, trttnar aldrig!

Anita Younan

2011-12-12

Det knns som det har hnt p riktigt.

Sara Eriksson

2011-12-06

h, jag hade kunnat strypa bde Bella och Edward i brjan av den hr boken. Var till och med tvungen att lgga ifrn mig boken en liten stund.. men fortsatte lsa och till slut blev jag fngad. Men krlekssagan grmer mig lite, d jag personligen gillar Jakob Black bttre... >_<

Sussie S

2011-11-01

Jag avskydde Twilight-serien men hade kpt boken fre jag sg serien s jag lste den eg bara drfr. MEN jag blev positivt verraskad. :)

Paul Karlsson

2011-10-06

Enligt min sikt den bsta av bckerna. Har stlls allt p sin spets. En vampyrarm hrjar i nrheten av det lilla samhllet Forks som tidigare varit s idylliskt och lugnt. Det r Bella den hmndlystna vampyren Victoria r ute efter. I sin kamp mot denna av Victoria ledda armn tvingas varulvar och vampyrer att samarbeta trots att de r vrsta fienden. Mycket spnnande. Jag kunde inte lgga boken ifrn mig.

Victoria Lidin

2011-10-03

Yes! Hur bra som helst :D

Jonna Stenlund

2011-09-05

Jag VILL inte gilla twilight-bckerna! Jag gillar ingen av karaktrerna, jag tycker att hela upplgget r en aning ljligt - men nd kan jag inte sluta lsa dem!

Iris Eriksson

2011-06-24

Hur ska man kunna beskriva den hr boken? De hr bckerna? Det gr inte.. Jag r handfallen ver hur underbart man kan skriva och lskar den hr historien! Jag brjar dock bli irriterad p hur.. nojjig Edward brjar bli, som om hela vrldens tyngder hnger p hans axlar och att allt som hnder r HANS fel! Sedan tycker jag att Bella kan.. tuffa till sig lite och inte bara sga att allt r okej, att Edward visste att Jacop var dr nr han berttade om frlovningen var elakt och det tycker jag att hon skulle ha skllt p honom fr istllet fr att bara ha sagt att "det r okej"... Men fortfarande en jtte bra bok och jag grter fr Jacob...

Ester Hilmersson

2011-05-22

Twilight bckerna r de bsta bckerna jag ngonsin har lst! Stephenie fr verkligen med alla knslor och hndelser som man kan och inte kan uppleva. Jag lskar det!

Nethan Wikstrm

2011-03-22

Helt suvern hela denna bokserie!! Mkt lsvrda tycker jag :)

2011-01-05

lskar den hr boken precis som de andra! Kommer att lsa alla Bella och Edwardbcker om och om igen och jag kommer inte trttna! Den vackraste och bsta krlekshistorien jag lst, och lskar Stephenies inslag av humor som fr mig att brista ut i gapskratt d och d!
Endast en sak jag str mig p i boken, men avsljar inget fr den sakens skull... Den r s vrd att lsa!

Yonna Lvgren

2010-12-29

Den av bckerna i Twilightsagan som jag helt klart tycker r bst...
Gillar att det hela tiden r mycket dialoger och att det ofta r tv eller tre personer med i bilden mestadels av tiden. Plus att det finns mnga rappa och roliga kommentarer.

Elin Hess

2010-12-04

Underbar 3:e bok i serien. Hrlig intrig och nnu mer inblick i vampyrvrlden. Blir lite fr kletigt i ibland nr jacob o edward "slss" om Bella dock.

Elin Segerlind

2010-12-03

Spnnande. Doc. s glmmer jag alltid bort vad boken handlar om (ett r sedan jag lste den).

Edgar Mrk

2010-10-09

Mycket bra !!!!

Bsta boken ever!

Linda H

2010-06-16

Inte lika bra som de andra. Fr mnga ny person, man vntade hela boken att ngot skulle hnda men s poff hnde inget och boken var slut

Johanna Lundin

2010-05-27

Utfyllnadsbok. Vill ju bara komma till fjrde och sista.

2010-04-13

En underbar bok, om svrigheten att vlja mellan alla hrligheter som vi mter i livet. Och nr vi har valt s kommer oron och stressen ver om vi valt rtt, och hur det kunde blivit om vi valt annorlunda. Svrt att vlja utifrn sitt hjrta, sitt frnuft eller vad/vilka kritierier vi n anvnder!

Marina Trenkoska

2010-04-02

Betydligt bttre n tvan, som jag hittills tycker r den svagaste boken i serien. Hnder mer saker hr....ven om jag ff str mig p tonrsklyschorna...

Lejla k<<

2010-03-01

underbar!

Sara Hagstrm

2010-02-20

Rolig hela tiden och det hnder alltid ngot nytt!
Ska ni lsa den s r den bttre p engelska n svenska enligt mig.

lskar den!

Eva Bohman

2010-01-22

Som de i tidigare tv bckerna str jag mig p frfattarens sprk ibland samt p Bella och Edward som alltid reagerar p s konstiga stt. Fr vl bara skylla mig sjlv nr jag fortstter att lsa serien...

Natasha Illys

2009-12-16

lskar vampyrerna, varulvarna, miljerna och krlekshistorierna. Men hade man betygsatt vrderingarna s hade denna bok ftt betyg 1. ldre mn och otroligt mkt yngre kvinnor. Mnnen vet alltid vad som r bst fr kvinnan och frldrar som inte tar hand om sitt barn.

Sabine Minell

2009-12-08

Fortsttning p Twilight-sagan, och fortfarande lika underbar. I denna bok finner vi mer action och en del scener som ska bli riktigt kul att f se p bioduken!

Karin Lfstrand

2009-11-30

Nu tog berttelsen lite bttre fart! Eller har jag bara vant mig?

elicia andonovska

2009-11-16

Den hr boken r grymt lskad!

Josefine Larsson

2009-10-20

De hr bckerna fngslar en p ngot vis, men det blir smre och smre fr varja bok tyvrr. Men samtidigt kan jag ju inte lta bli att lyssna p nsta (ljudbok)

Agnes Westerlund

2009-09-25

Boken r den tredje boken i twilight serien. Den r lika bra som dom andra!Ls !
Kram agnes

Moy .

2009-09-04

Jag bir helt galen nr ja lser denna.

2009-08-28

Betyget r frn yngste sonen, 11 r. Han ville inte att serien skulle ta slut!

Mina Bcker

2009-08-10

Brjar bli lite tjatigt...

Cyd Vicious

2009-08-09

Den smsta av dessa bcker jag lst hittills. Om det inte var fr att jag lovat att lsa bckerna d en vn r ett fan s hade jag aldrig fortsatt efter den frsta. Hennes "straff" r att lsa Harry Potter.

Jane Carlsson

2009-07-26

Hjrtskrande och helt underbar.

Sara Tuneld

2009-07-05

S bra!! lskar hela denna serie!

Jeanette Algeson

2009-06-24

Minns den knappt. Den gjode inget strre intryck p mig och ja anser det vara en av de smre utav bckerna i serien. Jag kpte den senaste men vntar fortfarande p orken att lsa den.
Men omslaget r vldigt symboliskt och trevligt.

Maria Josefsson

2009-06-11

Fortsatt mellanboksknsla (och efter att ha lst p om frfattaren har jag konstaterat att 2:an och 3:an i serien R mellanbcker), men ack vilken underbar sdan. Jag fastnar totalt, strcklser och om nu sprket r fortsatt bristflligt s spelar det absolut ingen roll.

Hamphus Kjellman

2009-06-11

Jag ville inte lgga boken ifrn mig. Nr jag brjade lsa "Ljudet av ditt hjrta" s fick jag den dr knslan som man alltid letar efter nr man lser en bok.