Ljudet av ditt hjärta

Meyer, Stephenie

| 2008

Ljudet av ditt hjärta är den uppmärksammade fortsättningen i Stephenie Meyers berättelse om Bellas och Edwards omöjliga kärlek. "Bella?" Edwards mjuka röst hördes bakom mig. Jag vände mig om och såg honom jogga uppför trappan, med vindrufsigt hår efter att ha sprungit. Han omfamnade mig genast, precis som på parkeringsplatsen, och kysste mig igen. Kyssen skrämde mig. Den var för laddad och hans läppar pressades alltför hårt och desperat mot mina - som om han var rädd att vår tid höll på att rinna ut. En våldsam seriemördare härjar i Seattle och en ondskefull vampyr fortsätter sin jakt för att ta ut sin hämnd på Bella som åter igen befinner sig omgiven av fara. Samtidigt tvingas hon att välja mellan sin älskade Edward och sin vänskap med Jacob. Och hennes val riskerar att blåsa liv i den urgamla kampen mellan vampyrer och varulvar. Men Bella har också ett annat val att...

Linnéa Hjalmarsson

2014-11-06

Om jag ber er att läsa denna serie vad skulle ni svara? Jag seger er, detta är en av de bästa böckerna jag läst!

Anna Lindström

2014-09-20

Ojojoj, vilket stolpskott Edward är. Jag måste erkänna att jag slukade bok ett och två utan att tänka, men nu är det bara för mycket. Trams och fåniga dialoger. Nu har jag dock kommit så långt att jag måste läsa sista delen också. Jaja...

Izabela Kosznik

2014-07-28

Det e pinsamt att erkänna att man har fastnat i Twilight böckerna, tredje boken e lika bra som två första, bra tidsfördriv .

Maria Blomkvist

2013-03-10

Serien är fortfarande spännande men det är vid tredje boken in oerhört tröttsamt att läsa samma ordval gång på gång och Edwards totalt ocharmiga kontrollbehov är enerverande.

Mathilda Flood

2012-12-01

Lite för mkt besatthet i den här boken än nödvändigt.. Men fortfarande helt ok.

Bea Johansson

2012-08-09

Återigen är boken baserad på Bellas och Edwards

Underbar bok

Sophia Tingeling

2012-05-15

Jag fattar inte varför i hela friden edward hänger med bok efter bok, han är så satans tradig! Meyer kan ju uppenbarligen hafsa ihop något mer sympatiska karaktärer (jacob) och ändå är det edward och hans fruktansvärda kontrollbehov som breder ut sig. Han har inte ett enda försonande drag. Tror dessutom att edward 'chuckles' ungefär tiotusen gånger i varje bok, samt att ingen kan ha missat hur marmorlik han är. Kunde inte någon sagt åt henne att kill her darlings och köpt henne en synonymordbok?

Gabriella Plånborg

2012-05-13

Böckerna blir bara sämre och sämre

Linda Sjöberg

2012-03-23

Jag blev förtrollad första gången jag öppnade första boken och förtrollningen fortsätter och fortsätter!

W

Weronica U

2012-03-18

En till i Twilight serien. Här får läsaren följa vidare hur det går för Bella i sitt förhållande.

Linnea Lindström

2012-03-08

Beroendeframkallande

Liv Danjoux

2012-03-05

Den här var faktiskt ganska bra. Mycket bättre än del 1 och 2.

Josefin Bengtsson

2012-01-03

Twilight är en av de bästa serierna jag läst!

Vilma -

2011-12-31

Boken är bra men tyvärr inte bättre än 2 an

Madeleine Evaldsson

2011-12-27

Omöjligt att sluta läsa den

Malin Quisr

2011-12-15

Älskar den här boken, tröttnar aldrig!

Anita Younan

2011-12-12

Det känns som det har hänt på riktigt.

Sara Eriksson

2011-12-06

åååååh, jag hade kunnat strypa både Bella och Edward i början av den här boken. Var till och med tvungen att lägga ifrån mig boken en liten stund.. men fortsatte läsa och till slut blev jag fångad. Men kärlekssagan grämer mig lite, då jag personligen gillar Jakob Black bättre... >_<

Sussie S

2011-11-01

Jag avskydde Twilight-serien men hade köpt boken före jag såg serien så jag läste den eg bara därför. MEN jag blev positivt överraskad. :)

Paul Karlsson

2011-10-06

Enligt min åsikt den bästa av böckerna. Har ställs allt på sin spets. En vampyrarmé härjar i närheten av det lilla samhället Forks som tidigare varit så idylliskt och lugnt. Det är Bella den hämndlystna vampyren Victoria är ute efter. I sin kamp mot denna av Victoria ledda armén tvingas varulvar och vampyrer att samarbeta trots att de är värsta fienden. Mycket spännande. Jag kunde inte lägga boken ifrån mig.

Victoria Lidin

2011-10-03

Yes! Hur bra som helst :D

Jonna Stenlund

2011-09-05

Jag VILL inte gilla twilight-böckerna! Jag gillar ingen av karaktärerna, jag tycker att hela upplägget är en aning löjligt - men ändå kan jag inte sluta läsa dem!

Iris Eriksson

2011-06-24

Hur ska man kunna beskriva den här boken? De här böckerna? Det går inte.. Jag är handfallen över hur underbart man kan skriva och älskar den här historien! Jag börjar dock bli irriterad på hur.. nojjig Edward börjar bli, som om hela världens tyngder hänger på hans axlar och att allt som händer är HANS fel! Sedan tycker jag att Bella kan.. tuffa till sig lite och inte bara säga att allt är okej, att Edward visste att Jacop var där när han berättade om förlovningen var elakt och det tycker jag att hon skulle ha skällt på honom för istället för att bara ha sagt att "det är okej"... Men fortfarande en jätte bra bok och jag gråter för Jacob...

Ester Hilmersson

2011-05-22

Twilight böckerna är de bästa böckerna jag någonsin har läst! Stephenie får verkligen med alla känslor och händelser som man kan och inte kan uppleva. Jag älskar det!

Nethan Wikström

2011-03-22

Helt suverän hela denna bokserie!! Mkt läsvärda tycker jag :)

2011-01-05

Älskar den här boken precis som de andra! Kommer att läsa alla Bella och Edwardböcker om och om igen och jag kommer inte tröttna! Den vackraste och bästa kärlekshistorien jag läst, och älskar Stephenies inslag av humor som får mig att brista ut i gapskratt då och då!
Endast en sak jag stör mig på i boken, men avslöjar inget för den sakens skull... Den är så värd att läsa!

Yonna Lövgren

2010-12-29

Den av böckerna i Twilightsagan som jag helt klart tycker är bäst...
Gillar att det hela tiden är mycket dialoger och att det ofta är två eller tre personer med i bilden mestadels av tiden. Plus att det finns många rappa och roliga kommentarer.

Elin Hess

2010-12-04

Underbar 3:e bok i serien. Härlig intrig och ännu mer inblick i vampyrvärlden. Blir lite för kletigt i ibland när jacob o edward "slåss" om Bella dock.

Elin Segerlind

2010-12-03

Spännande. Doc. så glömmer jag alltid bort vad boken handlar om (ett år sedan jag läste den).

Edgar Mörk

2010-10-09

Mycket bra !!!!

Bästa boken ever!

Desireé Sögaard

2010-07-01

Har precis avslutat tredje delen i Twilight-serien, och jag måste säga att jag längtar verkligen efter den fjärde. Det är otroligt spännande! Jag vill verkligen bara veta vad som händer med Bella, Edward och Jacob. Dock hade jag nog hellre läst böckerna på engelska, då jag tycker att den svenska översättningen är sådär...

Linda H

2010-06-16

Inte lika bra som de andra. För många ny person, man väntade hela boken att något skulle hända men så poff hände inget och boken var slut

Johanna Lundin

2010-05-27

Utfyllnadsbok. Vill ju bara komma till fjärde och sista.

2010-04-13

En underbar bok, om svårigheten att välja mellan alla härligheter som vi möter i livet. Och när vi har valt så kommer oron och stressen över om vi valt rätt, och hur det kunde blivit om vi valt annorlunda. Svårt att välja utifrån sitt hjärta, sitt förnuft eller vad/vilka kritierier vi än använder!

Marina Trenkoska

2010-04-02

Betydligt bättre än tvåan, som jag hittills tycker är den svagaste boken i serien. Händer mer saker här....Även om jag ff stör mig på tonårsklyschorna...

Lejla k<<

2010-03-01

underbar!

Sara Hagström

2010-02-20

Rolig hela tiden och det händer alltid något nytt!
Ska ni läsa den så är den bättre på engelska än svenska enligt mig.

Älskar den!

Eva Bohman

2010-01-22

Som de i tidigare två böckerna stör jag mig på författarens språk ibland samt på Bella och Edward som alltid reagerar på så konstiga sätt. Får väl bara skylla mig själv när jag fortsätter att läsa serien...

Natasha Illyés

2009-12-16

Älskar vampyrerna, varulvarna, miljöerna och kärlekshistorierna. Men hade man betygsatt värderingarna så hade denna bok fått betyg 1. Äldre män och otroligt mkt yngre kvinnor. Männen vet alltid vad som är bäst för kvinnan och föräldrar som inte tar hand om sitt barn.

Sabine Minell

2009-12-08

Fortsättning på Twilight-sagan, och fortfarande lika underbar. I denna bok finner vi mer action och en del scener som ska bli riktigt kul att få se på bioduken!

Karin Löfstrand

2009-11-30

Nu tog berättelsen lite bättre fart! Eller har jag bara vant mig?

elicia andonovska

2009-11-16

Den här boken är grymt älskad!

Alexandra M.

2009-11-07

Jag tyckte mycket bättre om de tidigare böckerna, tyvärr blir de bara sämre. Men det är klart att jag måste läsa klart serien och se hur den slutar.

Josefine Larsson

2009-10-20

De här böckerna fängslar en på något vis, men det blir sämre och sämre för varja bok tyvärr. Men samtidigt kan jag ju inte låta bli att lyssna på nästa (ljudbok)

Agnes Westerlund

2009-09-25

Boken är den tredje boken i twilight serien. Den är lika bra som dom andra!Läs !
Kram agnes

Moy .

2009-09-04

Jag bir helt galen när ja läser denna.

2009-08-28

Betyget är från yngste sonen, 11 år. Han ville inte att serien skulle ta slut!

Mina Böcker

2009-08-10

Börjar bli lite tjatigt...

Cyd Vicious

2009-08-09

Den sämsta av dessa böcker jag läst hittills. Om det inte var för att jag lovat att läsa böckerna då en vän är ett fan så hade jag aldrig fortsatt efter den första. Hennes "straff" är att läsa Harry Potter.

Jane Carlsson

2009-07-26

Hjärtskärande och helt underbar.

Sara Tuneld

2009-07-05

Så bra!! Älskar hela denna serie!

Jeanette Algeson

2009-06-24

Minns den knappt. Den gjode inget större intryck på mig och ja anser det vara en av de sämre utav böckerna i serien. Jag köpte den senaste men väntar fortfarande på orken att läsa den.
Men omslaget är väldigt symboliskt och trevligt.

Maria Josefsson

2009-06-11

Fortsatt mellanbokskänsla (och efter att ha läst på om författaren har jag konstaterat att 2:an och 3:an i serien ÄR mellanböcker), men ack vilken underbar sådan. Jag fastnar totalt, sträckläser och om nu språket är fortsatt bristfälligt så spelar det absolut ingen roll.

Hamphus Kjellman

2009-06-11

Jag ville inte lägga boken ifrån mig. När jag började läsa "Ljudet av ditt hjärta" så fick jag den där känslan som man alltid letar efter när man läser en bok.