Livvakten

Child, Lee

| 2005

Den f.d. militärpolisen Jack Reacher är en kringflackande ensamvarg. Han har inget jobb, inga ID-handlingar, ingen känd adress. Han har liftat österut till ett isande kallt Atlantic City med ett åldrigt syskonpar som spelar blues på sjaskiga barer runt om i landet. Han hänger på baren där de spelar och ser till att den skumme ägaren inte lurar dem på pengar, men funderar på att ta sig tillbaka till Kaliforniens behagliga värme. Men han hinner aldrig dit. En kvinna spårar upp honom och ger honom ett uppdrag. Som lönnmördare. Plötsligt befinner sig Reacher i maktens centrum i Washington - i Secret Services slutna rum. Och för den uppgift som väntar honom behöver han allt sitt kunnande, all sin list och charm och sitt instinktiva men kontrollerade våld.

2016-01-22

Det här var kanske inte rätt Child-bok att börja med, bättre kan han förmodligen. Detta blev en väldigt långtradig väg mot aningen spänning på slutet. För mycket detaljer om livvaktsjobbet, kunde ha strukits ned massor.
Jag tänker börja med hans böcker i handlingsordningsföljd, kanske blir bättre då.

2013-06-01

Ok tidsfördriv men inte mer: det är ganska spännande men jag blir rätt trött på dessa superhjältar alla "Rambo" som så lätt löser alla situationer. För mycket action för min smak men ok att lyssna till i bilen.