Livstid

Marklund, Liza

| 2007

- Jag gjorde det inte, sa Annika. Det var inte jag. - Vet du, sa kommissarie Q, det sger nstan alla. Annika Bengtzon misstnks fr mordbrand i sitt eget hus. Nr David Lindholm, Sveriges mest knda polis, hittas skjuten i sngen identifierar hon sig snabbt med hans unga hustru Julia. Julia hotas av livstids fngelse fr mord, bde p sin man och sin frsvunna fyrarige son Alexander. Men Julia nekar. Det var inte hon. Det var en annan kvinna som skt hennes man och kidnappade hennes son. Medan tillvaron rasar samman omkring Annika grver hon sig allt djupare ner i den mrdade polisens vldsamma frflutna. Till slut terstr tv grundlggande frgor. Om Julia ljuger: Var har hon gmt Alexander? Om hon talar sanning: Vem hller honom fngen? Livstid r en thriller om mnniskans lngtan efter det eviga: krleken, makten, meningsfullheten - och barnen. Den r en direkt...

Karin Johansson

2017-08-29

En bra bok att ta med p resan men som kan lmnas kvar nr ni ker hem.

Sina J. Saouk

2014-10-15

Lika spnnande som Nobels testamente, men trkig brjan. Den brjade med polissnack (anrop) i polistelefon, vilket inte r min grej riktigt. Men efter det blev det spnnande. Jag gillar att Annika inte tar skit utan sger ifrn nr hon fr nog.

Peter Kronlw

2013-08-20

Hyfsat fngslande men ngot frutsgbar

Peter Kronlw

2013-08-06

Bra och spnnande bok. Den r lite "mainstream" och jag saknar verraskningar. Lyssnade p den som ljudbok.

Olof Bergvall

2013-07-31

Frutsgbar kioskvltare. Lste dock ut hela pga att det var en enkel och spannande bok som man ville lsa slutet p

2012-10-25

Helt ok. Efter att ha lyssnat p katastrofboken "Nobels testamente" kndes denna ett stort steg i rtt riktning men hade aldrig "lst" den. Hade den liggande som CD bok s avkoppling i bilen dg den till.

2011-01-05

Minns den inte jttebra eftersom det var ett tag sen jag lste den, men den var helt okej i alla fall.

Agneta LarssonTorri

2010-07-09

Den var spnnande o bra

Roger Gyllensten

2010-03-17

En bok om grova brott ensamhet och lngtan

M W

2009-12-01

Mia Dahlstrand

2009-08-11

2007-09-07
Annika Bengtzon misstnks fr mordbrand i sitt eget hus. Spnnande fortsttning p Nobels testamente.

Jack Russel

2009-08-04

Detta r det frsta bok jag lst av Liza Marklund och jag tyckte nog den var lite bttre n jag hade frvntat. Den var precis "lagom bra"; smspnnande, lagom mnga karaktrer att hlla reda p som var lagom mycket beskrivna till sin person osv, kort sagt en lagom bra semesterdeckare fr frstrelse.

Anneli Johansson

2009-07-23