Livstid

Marklund, Liza

| 2007

- Jag gjorde det inte, sa Annika. Det var inte jag. - Vet du, sa kommissarie Q, det säger nästan alla. Annika Bengtzon misstänks för mordbrand i sitt eget hus. När David Lindholm, Sveriges mest kända polis, hittas skjuten i sängen identifierar hon sig snabbt med hans unga hustru Julia. Julia hotas av livstids fängelse för mord, både på sin man och sin försvunna fyraårige son Alexander. Men Julia nekar. Det var inte hon. Det var en annan kvinna som sköt hennes man och kidnappade hennes son. Medan tillvaron rasar samman omkring Annika gräver hon sig allt djupare ner i den mördade polisens våldsamma förflutna. Till slut återstår två grundläggande frågor. Om Julia ljuger: Var har hon gömt Alexander? Om hon talar sanning: Vem håller honom fången? Livstid är en thriller om människans längtan efter det eviga: kärleken, makten, meningsfullheten - och barnen. Den är en direkt...

Karin Johansson

2017-08-29

En bra bok att ta med på resan men som kan lämnas kvar när ni åker hem.

Sina J. Saouk

2014-10-15

Lika spännande som Nobels testamente, men tråkig början. Den började med polissnack (anrop) i polistelefon, vilket inte är min grej riktigt. Men efter det blev det spännande. Jag gillar att Annika inte tar skit utan säger ifrån när hon får nog.

Peter Kronlöw

2013-08-20

Hyfsat fängslande men något förutsägbar

Peter Kronlöw

2013-08-06

Bra och spännande bok. Den är lite "mainstream" och jag saknar överraskningar. Lyssnade på den som ljudbok.

Olof Bergvall

2013-07-31

Förutsägbar kioskvältare. Läste dock ut hela pga att det var en enkel och späannande bok som man ville läsa slutet på

2012-10-25

Helt ok. Efter att ha lyssnat på katastrofboken "Nobels testamente" kändes denna ett stort steg i rätt riktning men hade aldrig "läst" den. Hade den liggande som CD bok så avkoppling i bilen dög den till.

2011-01-05

Minns den inte jättebra eftersom det var ett tag sen jag läste den, men den var helt okej i alla fall.

Agneta LarssonTorri

2010-07-09

Den var spännande o bra

Roger Gyllensten

2010-03-17

En bok om grova brott ensamhet och längtan

M W

2009-12-01

Mia Dahlstrand

2009-08-11

2007-09-07
Annika Bengtzon misstänks för mordbrand i sitt eget hus. Spännande fortsättning på Nobels testamente.

Jack Russel

2009-08-04

Detta är det första bok jag läst av Liza Marklund och jag tyckte nog den var lite bättre än jag hade förväntat. Den var precis "lagom bra"; småspännande, lagom många karaktärer att hålla reda på som var lagom mycket beskrivna till sin person osv, kort sagt en lagom bra semesterdeckare för förströelse.

Anneli Johansson

2009-07-23