Livskraft : din hälsa, kost & hormonbalans

Nyblom, Helena

| 2009

I sin uppföljare till boken Supermat med kostråd för bättre hälsa fortsätter Helena Nyblom i Livskraft att på ett enkelt sätt förklara hur kroppen fungerar och vilken betydelse livsstilen har för vår hälsa. Hennes nya bok är en handbok i hur vi genom att äta rätt, hantera stress, sova ordentligt, träna på rätt sätt och ge själen stimulans blir mer vitala, bygger på kroppens immunförsvar och motverkar våra vanligaste sjukdomar som diabetes, demens, hjärt-kärlsjukdomar och cancer. Vi får göra en spännande resa in i kroppen och ta del av nya rön om hormoner, gener och celler. Kroppen styr och styrs av över hundra livsnödvändiga hormoner. De sköter de flesta av kroppens olika processer och vårt psyke....

Anna Hallqvist

2010-01-27

Livskraft: din hälsa, kost & hormonbalans är fullproppad med fakta. Med bra fakta.
Jag gillar den verkligen, men den når inte ända fram till Supermat som jag kan hylla till skyarna.
Trots att den är fullproppad så blir det aldrig svårt att förstå, eller tjatigt. Eller pekpinnar i halsen. :)
Det är en uppmuntran till kroppen och till att leva lustfyllt snarare, men på rätt sätt. Och enkelt sagt handlar det om motion, rätt mat och sömn - men Helena förklarar varför.