Livselixiret

Fritzson, Sofia

| 2016

” Iza lider av minnesförlust och är övertygad om att något fattas henne. Simon är en nybliven skyddsängel som har förlorat allt; sitt liv, sin mänsklighet och kvinnan han älskar. När han råkar höra ett samtal som inte är avsett för honom lämnar han sin trygga tillvaro och ger sig av för att rädda den enda som betyder något för honom; Iza. Livselixiret är ett romantiskt fantasy-äventyr och den fristående fortsättningen på Dödskyssen. ”

Författaren har lyckast locka mig att vilja lyssna färdigt ljudboken i ett svep. Då längden är som en novell så går det snabbt att lyssna färdigt på boken på några timmar på en dag. Jag gillar Livselixiret bättre än första boken Dödskyssen, då det händer mer spänning och man får veta mer om änglavärlden, demoner och de olika väsen som existerar i Sofia Fritzsons Paranormal Romance noveller. I denna bok är det mer passion och sex i lagom dos än i den tidigare boken. Jag har verkligen blivit förälskad i Paranormal Romance och önskar att mer skulle skrivas på svenska då utbudet är lite tunt. Uppläsaren är precis rätt person för just dessa böcker och jag gillar hennes skarpt.

Iza och Simons öde är en vacker kärlekssaga som får ytterligare en överraskning. Jag gillar den överraskningen som kommer i denna bok, vilket får mig att vilja läsa de två andra böckerna och veta vad som kommer att hända härnäst. Avslutningsvis för att sammanfatta boken i tre ord; Änglar, Magi och kärlek.

Del 2 i serien och även denna del var super bra