Livlinan

Coben, Harlan

| 2012

Extra MP3-CD medföljer! När den höggravida f.d. tennisstjärnan Suzze söker upp Myron Bolitar är hon förtvivlad. Hennes make, rockstjärnan Lex Ryder, har försvunnit sedan någon ifrågasatt faderskapet på Facebook. Nu behöver hon Bolitars hjälp. Kan han ta reda på vem som vill henne så illa? Och kan han hitta hennes make? De är inte första gången sportagenten Bolitar blir anlitad som privatdetektiv och som vanligt kan han inte tacka nej. Jakten för honom till en bar där han till sin stora förvåning tycker sig skymta sin svägerska, som tillsammans med hans lillebror varit försvunnen i sexton år. Vad var det som fick brodern och svägerskan att bryta med familjen? Och kan deras försvinnande ha ett samband med Lex Ryders? I takt med att Myron sakta närmar sig sanningen tränger han djupare in i sin egen familjs dolda historia och ställs öga mot öga med dess mörka hemligheter. Sagt om För evigt...

Sussie S

2013-10-21

Min första bok av denna författare och jag kommer garanterat att läsa fler.

Thommy Stenström

2013-06-16

Den helt okej bok. Men relativt annorlunda mot vad jag brukar läsa.
Hade förväntat mig en mer spännande bok.
Min första Coben bok och förmodligen sista.
Men vem vet? Osviret är alltid bäst!

Pia Stendahl

2013-01-04

"Livlinan" är en riktigt spännande bok om lögner, stora hemligheter och ännu större hemligheter.

Myron stöter på dessa lögner och hemligheter både i fallet med den försvunne Lex men också inom sin egen familj när det gäller broderns försvinnande.

Det blir väldigt påtagligt hur komplicerat livet kan bli när det bygger på just lögner och hemligheter och detta berättar Coben med stor träffsäkerhet men också med en gnutta humor. En bladvändarbok med humor är något som tilltalar mig.

www.bokbrus.se finns fler ljudböcker recenserade.

Jan Banan

2012-11-25

Jag gillar verkligen serien om Myron Bolitar och hans polare Win, men den här var svag. Inte mycket till story och någon spänning infinner sig aldrig. Några sköna skratt p.g.a galne Win räddar denna tämligen slätstrukna bok.

Marita Ryen

2012-11-05

Spännande med rappa repliker som vanligt. En av de bättre böckerna i Myron Bolitar serien. Riktigt bra!

Wilhelm Fajers

2012-10-02

En av de bättre böckerna med i Myron Bolitar serien.

Jenny Wikander

2012-09-29

Som alltid är Harlan Cobens böcker mycket bra, fyllda med både spänning och humor. Väntar redan på hans nästa bok!