Living Dead in Dallas

Harris, Charlaine

| 2002

The second novel in #1 New York Times bestselling author Charlaine Harris's "addictively entertaining" (Locus) Sookie Stackhouse series--the inspiration for the HBO(R) original series True Blood. Even though Sookie has her own vampire to look out for her--her red-hot, cold-blooded boyfriend, Bill Compton--she has to admit that the bloodsuckers did save her life. So when one of the local Undead asks the cocktail waitress for a favor, she feels like she owes them. Soon, Sookie's in Dallas using her telepathic skills to search for a missing vampire. She's supposed to interview certain humans involved. There's just one condition: The vampires must promise to behave--and let the humans go unharmed. Easier said than done. All it takes is one delicious blonde and one small mistake for things to turn deadly...

Detta var en omläsning och det jag kan säga är att den fortfarande är såå super bra =)

Björn Scheidmann

2012-07-26

ganska svag 3a

Kamali 

2012-06-28

Detta är usel litteratur, och om möjligt en ännu uslare översättning men trots det tycker jag boken är smått underhållande när jag går hemma med true bloodabstinens i väntan på tv-seriens säsong 5.

Anna Nyman

2012-06-27

Det som fungerar bäst är relationerna mellan karaktärerna och då särskilt Bill, Sookie och Eric. Själva storyn är dock helt ointressant, och det beror inte bara på att jag sett tv-serien.

Britta Persson

2011-10-11

Betyget grundar sig på Månpockets översättning

Elisabet Ekdahl

2011-09-29

Det här är verkligen inte bra litteratur. Men den är tilräckligt underhållande för att jag ska orka mig igenom den. Ibland måste man få läsa dåligt litteratur också.

Trevlig bok som påminner väldigt mycket om Janet Evanovich's böcker. Lättläst och gör så att jag gärna läser fler böcker om Sookie Stackhouse.

Denna del var betydligt mycket bättre än del 1.
Jag ger denna serie en chans trotts allt, just för att se hur mycket det är som skiljer sig från tv-serien. =)

2011-01-05

Älskade den här berättelsen, precis som den första om Sookie. Man får aldrig tråkigt, allt händer i ett intensivt förlopp; något som gör att man knappt kan lägga ifrån sig boken. Den har ett mäktigt driv.
Däremot är det mycket större skillnad mellan serien True Blood och andra boken, till skillnad från serien och första boken. Men jag är glad att Bill är lite mer idiot i boken. Då kan man tycka om honom mindre!
Humor, spänning, övernaturligt, romantik och en gnutta porr. Det kan knappt bli bättre.

Gunilla Jönsson

2010-10-14

Den här var mycket bättre än den första.

Elisabeth E

2010-02-18

Mycket bättre än första boken. Här händer det en mängd saker, utveckling av personer, you name it! Suverän och underhållande skriven. Kom på mig själv med att skratta högt ett antal gånger!

Katarina Sköld

2010-01-07

Kanske inte den mest välskrivna boken men väldigt fängslande historia. Kunde inte släppa den. Denna andra del av novellerna om Sookie Stackhouse är bra mycket bättre översatt än den första.

Denna bok fortsätter i samma stil som den första; humoristisk, medryckande och sensuell. Spännande berättelse med bit. ;)

Freddy K

2009-09-10

Bra fortsättning som expanderar universumet från första boken på ett bra sätt.