Livets skafferi

Mma Ramotswe r fortfarande ogift, trots att hon sa ja till Mr J L B Matekoni redan i slutet av boken Damernas detektivbyr. Just nu undrar hon nr brllopet ska bli av, men hon vill inte pressa sin tillkommande. Han har nog med bekymmer nd. Inte minst tnker han p den skrmmande frgan han ftt av Mma Potokwani, den ngot framfusiga kvinna som frestr barnhemmet p orten. Alexander McCall Smith bjuder n en gng p en vindlande, fantasifull, varmhjrtad berttelse om Damernas detektivbyr i Botswana. Mma Ramotswe stts p prov och hon fr anvnda sin intuition fr att lsa situationen. Som lsare kan man bara tacka och ta emot. Hr r ytterligare ett bevis p att bra berttade historier gr rakt in i hjrtat. Org. titel: The Full Cupboard of Life "Livets skafferi r en skatt som innehller bde kvickheter och klokskap." The Dallas Morning News Av...

Mylar .

2015-01-10

Den gulliga serien fortstter med den hr tmligen hndelsefattiga delen, som mest knns som ett mellanspel. Stmningen och underfundigheten finns dock dr och det r ju den jag gillar. Extra bra stmning blir det om man lser de hr bckerna p plats i Afrika.

Ellinor Karlberg

2013-12-02

Allts jag har nog trttnat. Eller s har McCall trttnat. Eller s frstrde lsandet av Ett slags tax ven dessa bcker pga att det r samma frfattare.
Fortfarande mysfaktor men ingen riktig story i denna

Margareta Johansson

2012-03-19

Det hr r, i mina gon, en feelgood-bok. Den r skriven p ett lttsamt stt och jag sitter och ler samtidigt som jag lser. Mma Ramotswe r smklurig och lyckas att f sin vilja fram med sm medel. En kvinna i min smak.
Om man inte sker en bok som r ngot storverk, litterrt, s r det perfekt att lsa Alexander McCall Smiths bcker om Mma Ramotswe.

Kjerstin Vogel

2010-03-23

dessa bcker gr mig glad, hr finns vrme! ingen stor litteratur, men levande mnniskor