Livet kan börja

Den oumbärliga handboken för alla vetgiriga och nyblivna vegetarianer! Det här är inte en receptsamling utan en smart guide späckad med information som: Hur mycket protein behöver en tonåring? Vilka näringsämnen finns i växtriket och hur får man i sig tillräckligt? Hur länge blötlägger man torkade bönor? Idiotsäker teknik för riskokning Vilka smakkombinationer sätter fräs på en vegetarisk rätt? Vad betyder bokstavskombinationerna i flygbolagens menyer? Bacon-abstinens och hur man överlever den Smarta undanflykter på gammelfasters kalas Idébank när inspirationen tryter

2018-08-26

En dag försvinner Imogen spårlöst. Efter en jobbresa kommer hon inte hem. Maken Vince och alla runtomkring fattar ingenting. Någon som lever ett perfekt liv försvinner väl inte frivilligt? Men ingen vet vad som egentligen pågått i hemmet och att Imogen planerat att lämna sin kontrollerande man länge.
🐴
Jag har läst nästan alla böcker som släppts på svenska utav Sheila O’Flanagan och gillar hennes böcker. Livet kan börja startar lite trevande för att sen växa ju mer jag läser. Vi får följa Imogen på sin flykt undan den kontrollerande maken Vince. I Frankrike skapar hon sig ett nytt liv under sitt gamla flicknamn. Nu kan hon äntligen få göra allt det hon själv vill och inte bara lyda makens order. Maken Vince är en obehaglig typ, som jag bara önskar det ska gå illa för. Har man läst författarens tidigare böcker känner man väl igen stilen, feelgood med djup. Boken är rörande och lite lagom småtrevlig rakt igenom. Den lämnar kanske inget större avtryck efteråt, men är charmig läsning för stunden. Mot slutet får jag lite puls, det blir riktigt spännande fast det egentligen inte är en spänningsroman!

2018-06-09

En feel-good om att hitta sig själv igen efter att ha blivit brutalt styrd i flera år. Genom att söka sig tillbaka och därmed kunna börja om igen. Helt okej.