Livet enligt Dagny

Carlsson, Dagny

| 2016

Möt Dagny Carlsson, 104 år, pigg och frisk och världens äldsta bloggare! När Dagny var 99 år gammal anmälde hon sig till en datakurs. Då tog livet en ny vändning.     Här berättar hon personligt om sina erfarenheter. Om hemligheten bakom att hålla sig vital och slippa krämpor på ålderns höst. Om tillvarons med- och motgångar. Och hur det är att plötsligt och oväntat bli kändis.     Dagny reflekterar över livet av idag och jämför med hur det var förr. Generöst delar hon med sig av sina tankar om kärlek, vänskap, hälsa, mat, utseende, nyfikenhet ? och om konsten att ha kul på gamla dar.    "Välkomna att ta del av mina tankar om livet, nu kör vi.?

W

Weronica

2022-10-09

Läsvärd bok som ser läsaren en inblick i Dagnys liv.

Malin R

2019-09-23

"Livet enligt Dagny" är en trevlig bok med diverse funderingar och minnen signerade den numera världskända 100plus-åriga bloggaren. Den är lite pladdrig, men det gör å andra sidan att den känns som om hon sitter bredvid och berättar - vilket ytterligare förstärks av att jag lyssnade på ljudboken. 🤗
Jag rekommenderar också att lyssna på hennes Sommarprat - där det verkligen är hon som pratar 🙂

Sarah

2019-02-01

rolig, mysig. En sån härlig livsglad dam

Elin Torger

2019-01-28

Charmig

Solveig Andersson

2017-05-17

Fenomenal krutgumma som kan ses som en förebild för alla oss som passerat sjuttiofemårsstrecket. Fyra och en halv stjärnor.

Angelica Linde

2017-04-22

Det märks att hon älskar att skriva, det liksom vattnas i munnen när man läser för att hon riktigt smakar på orden. Njutning att läsa.

Maria Olofsson

2017-04-09

Denna kvinna är beundransvärd! Hon skriver sitt livs berättelse med mycket humor och självironi. Det är otroligt att hon kan berätta saker från sin barndom in i minsta detalj! Jag som knappt minns några år tillbaks...Hon är så härlig, varmhjärtad och öppensinnad! Synd att hon inte fick några egna barn som kunde föra henne vidare! Boken rekommenderas varmt; En bok att bli glad av och en njutning att läsa!

Yvonne Larsson

2017-02-17

Ingen har väl undgått att höra talas om Dagny, världens äldsta bloggare? Hon berättar här på ett mycket personligt och lättsamt vis om sitt liv som började 1912. När hon föddes fanns inte rinnande vatten inomhus, hon har upplevt två världskrig med matransoneringar, dammsugarens intåg i hemmen och alla andra tekniska framgångar under 1900-talet. Dagnys reflektioner om olika företeelser är många gånger helt obetalbara. En dam men humor helt enkelt.

Linda Jansson

2017-01-04

2016-11-09

Jättefin liten biografi där man får följa 104-åriga Dagny Karlssons tankar om livet i såväl stort som smått. Jag tror nästan att jag får ta och börja följa denna goa dam och hennes blogg. Stark 5:a! Jag lyssnade på ljudboken med Cecilia Nilsson som uppläsare. En stor eloge till henne med! Kan varmt rekommenderas!