Livet efter dig

Moyes, Jojo

| 2012

1981

En kärlekshistoria som får dig att gråta, skratta och bli arg allt på en gångLou Clark och Will Traynor är så olika man kan vara. Lou bor hemma och försörjer sina föräldrar med lönen från kaféet där hon jobbar. Hon har inga ambitioner utanför den lilla stad där hon bott i hela sitt liv. Will var en atletisk A-personlighet, framgångsrik aktiemäklare med toppjobb i London och snygg flickvän. Tills en motorcykelolycka tog ifrån honom alltsammans.När Lou blir arbetslös tar hon jobbet som den totalförlamade Wills sällskapsdam enbart för att hon inte kan hitta något annat, och hon behöver verkligen pengarna.Will har bestämt sig hans liv är trångt och glädjelöst, och han vet exakt hur han ska få slut på alltihop. Lou bestämmer sig i sin tur för att få Will att ändra sig. Ingen av dem vet att de kommer att förändra varandra för alltid.Livet efter dig har blivit enormt älskad och populär i England,...

Tindra Jansson

2023-06-22

Otrolig bok!
Spännande men sorglig och samtidigt fin handling. Man fick lära känna karaktärerna bra och det fanns även ett genomgående inslag av humor.

Maja Nilsson

2022-09-07

Stina Heimonen

2021-12-30

Underbar. Både sorglig och rolig. Tycker om författaren.

Josefine Malmer

2021-08-24

I sin genre kan det vara den bästa boken jag läst. Helt underbar!

Johanna strandhag

2021-07-24

Bra, men gillar inte slutet

VM

2021-02-27

Bra bok!!

Läsningen är en njutning

Björn Belfrage

2021-01-31

En mycket gripande och läsvärd bok.

Irene Miguel

2021-01-26

Blandad känslor

Pernilla Wahl

2020-09-12

Ja, det stämmer verkligen att det är en bok som kan få en att gråta, skratta och bli arg på en och samma gång. Kan bara säga en sak: läs den!

Maria B

2020-07-29

Fantastisk story men ack så sorgligt, få böcker har fått mig att gråta men detta är en av dem...

Sara Tynn

2020-02-15

Superbra bok som får en att tänka och gråta!

signe rosenberg

2020-02-10

Louise J

2020-01-11

Vilken berättelse! Den berörde mig på djupet! Kärlek och sorg med en släng av humor. Hjärtskärande. Många tårar genom boken. Läs den!

Moa Eriksson

2019-12-09

Urk

Mikaela86

2019-09-17

Lättläst bok om ett tragiskt öde. Jag upplever den inte som en feelgood-bok utan mer en bok som tar upp något vi kanske inte alltid får en sån bra inblick i. Ganska banal för min smak men gillar att slutet inte är klassiskt lyckligt.

Mia Mellbin

2019-07-21

Fantastisk bok med både glädje och sorg. Älskar allt med den!

Madeleine Witt

2019-07-18

Bra bok!!

Ida Bogevik

2019-03-31

Anna Hedenstedt

2019-03-18

Jag kände till historien, så den bjöd inte på några överraskningar. Fin läsning, men inte så att jag kommer fortsätta med uppföljarna.

sannareads

2019-02-23

I just finished reading "Me Before You" and I'm crying like a damn fool.

Even though this book is sad and heartbreaking it also made me laugh and smile in a way only few books before have made do. It's impossible not to fall in love with Louisa Clark and Will Traynor, they both are lovable idiots and through the whole book I wished that Will magically would stand up from his wheelchair. This book moved me deeply and made me think about how easy it is to think about things as walking and being able to move your body as something obvious.

Both Lou and Will taught me a lot, this book is worth reading over and over again.

Frida

2019-02-21

En snytfhistoria som läses i ett svep.

Caroline Edlund

2019-02-12

Fin berättelse som lockade fram en hel del tårar.

Milla Huss

2019-02-11

Mycket vacker bok. Grät som en dåre. Boken var mycket bättre än filmen! Definitivt värd att läsa.

2019-02-01

En av mina absoluta fav böcker. Jojo är en riktig bra författare. Boken har även filmatiserats

Bokslukerskan 93

2019-01-18

Superbra, rolig och rörande. En fin kärlekshistoria. Bättre än filmen!

Paulina Eriksson

2019-01-16

Vacker och tänkvärd.

Josefin Wahlén

2019-01-14

Jag grät och jag skrattade. Det är en super gullig men tragisk bok. Det skulle inte förvåna mig ifall jag läser om den snart igen. Boken är verkligen välskriven.

M E

2019-01-06

Vacker bok om kärlek.

Izabela Horn

2018-10-23

Inte ofta jag läser en bok medan tårarna rinner. En bok som väcker så mycket tankar och känslor. Fantastisk historia

Maja

2018-09-16

Nää

Johanna Skott

2018-08-18

Bra men väl mycket diskussion om aktiv dödshjälp. Kändes som en bok man får i skolan för att sedan diskutera utifrån

Madeleine Löfqvist

2018-05-10

Underbar bok

Isabelle Isabelle

2018-04-26

Fin berättelse!

Bettan_bokprataren

2018-04-18

Skrattar gråter och funderar, så bra!

Anki Hedberg

2018-04-04

Fantastisk bok...en feelgoodbok med ett tragiskt slut

Matilda Knutsmark

2018-03-25

En bok om omöjlig kärlek och som har en twist som inte är vanligt i romaner. Älskar denna bok!

Liza Stöllman

2018-03-20