Liv i överflöd

En möhippa som tar en oväntad vändning. En högt uppsatt forskare som hittas död. Anonyma brev med pengar och dikter från döda poeter. Återigen står Västgöta universitet i centrum för en spektakulär mordutredning. Denna gång blir rektor Emma Lundgren indragen i intrigerna kring tillsättningen av en ny chef där den mördade är en av huvudkandidaterna. Kriminalkommissarie Filip Alexandersson försöker först undvika att ta sig an fallet, men som befäl är det svårt att hålla sig heltutanför utredningen när fler mord begås. Liv i överflöd är en spännande och välskriven pusseldeckare för alla som gillar Maria Lang och Morden i Midsomer.Kristina Appelqvist arbetade tidigare med press- och informationsfrågor på Högskolan i Skövde, bland annat som kommunikationschef och presschef, men är numera frilansskribent, kommunikationskonsult och författare. Liv i överflöd är den tredje boken i serien om Emma...

Inger Jonsson

2017-01-09

Invecklade och osannolika intriger. Tror inte poliser jobbar på det vis som här beskrivs. Väderkvarnskapitlet bara konstigt. Men efter skildringen av resan till England får jag lust att ännu en gång åka dit och njuta av någon charmig småstad.

My.loved.books

2015-02-03

Nog en av de Bästa deckare som jag någonsin läst!! Fantastisk! :D

Maria Jacobsson

2014-12-04

Långsamt berättad deckare som var lite småmysig bit vis, medan den inte engagerade alls i andra partier. Storyn är bra, men personerna ganska ointressanta. Trevligt med miljöer som är kända för mig! Jag läste den som ljudbok och detta kan ha påverkat mitt omdöme om boken då uppläsaren var entonig, tråkig och dessutom uttalade namn på platser helt fel.

Harriet Axelsson

2014-10-05

Som sagt, gillar högskolemiljön och Skövde

Pernilla Engström

2014-03-27

En trevlig deckare som inte är blodig. rolig att läsa som att det är från mina trakter.

Rasmusmatte .

2013-03-10

Spännande från början till slut

Ja,att jämföra boken med Lang och Midsomer är väl att ta i, men visst är den lite småmysig. Hennes första bok i serien var mycket bättre, den fick betyg 5 av mig.
Den känns lite banal på sina ställen och inte riktigt genomtänkt. Jag tror inte en höggravid polis får medverka vid en utryckning till exempel. Uppläsaren Linda Norgren, som visst är rösten på SL´s tunnelbana i Stockholm. Berättande-texten klarar hon relativt bra men dialogerna,hon skulle nog behöva öva på det.(Be Ewerlöf om hjälp) Den går ungefär i samma tempo som historien och saknar betoningar och känsla..Så med en annan uppläsare kanske det hade blivit ett bättre betyg..

Pia Stendahl

2012-05-15

Kristina Appelqvist är en ny bekantskap för mig. Men det är kanske inte så konstigt eftersom det här är första boken som kommit ut på ljudbok.
"Livet i överflöd" är en klassisk pusseldeckare. Boken innehåller allt en pusseldeckare ska men det hade varit skoj med någon förändring från ”standard mallen” av en sådan. Lite nytänk så att säga.

Karaktärerna är enkla och rakt på, så det känns väldigt lätt att lära känna dom.

Jag gillar idén med att huvuddelarna av handlingen utspelar sig på en högskola. Det är inte så vanligt. I alla fall inte på en svensk högskola. Brittiska deckare i skolmiljö, främst internatmiljö, är betydligt vanligare.

www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.

Kristina Simar

2012-02-14

En inte alltför blodig deckare. Ganska snäll om man får använda det ordet för en deckare. Jag som inte läser så mycket deckare hade som vanligt svårt att lista ut vem mördaren var. Och träffade inte rätt denna gång heller. Boken var lättsam att läsa, lite tråkigt språk som tyvärr de flesta deckare är skrivna med. Men som trivselläsning var den helt okej och den gav mig en hel del läsglädje.
www.kristinasimar.se