LITTLE PRINCE

A recording of Antoine de Saint-Exupery's classic tale. On one level it is the story of an airman's discovery, in the desert, of a small boy from another planet and his stories of intergalactic travel. On the other hand it is a thought-provoking allegory of the human condition.

Helt okej 😊😊

Sara Gren

2017-07-23

En varm, krleksfull berttelse. Enda minuset: genusfail... andra sidan r den frn 1943.

Erik Hans

2016-04-15

kanske har haft fr hga frvntningar, men min uppfattning r att denna bok r en smula verskattad.

Nina Gustafsson

2015-05-31

S mycket tnkvrt om vad vi vrdestter i livet och hur vi vuxna glmmer bort att se med hjrtat.

M E

2014-09-24

Underbar bok och mycket tnkvrd. Borde lsas tv gnger.

Moa Thorsell

2012-07-05

Ingen hjdare, dessvrre.

Britt Carlsson

2012-05-26

Tyckte inte om den nr ,an tvingades lsa den i gymnasiet, men som hglsning till barnen var den bra. Ska kanske inte lsas fr snabbt utan med avbrott.

Marilyn Monroe

2011-06-10

Mycket vacker och sllsam historia om en liten pojke.

Susanne Rydvald

2011-03-24

Det är svårt att kommentera när man saknar ord, Men jag antar att bokens skönhet beskriver sig själv - Det är inte mina ord heller utan bara ett citat James Dean kom med om denna bok

Hedvig K

2010-08-03

Fortfarande mycket rolig, "st" och tnkvrd.

Katja Laine

2010-05-30

Den lmnar helt klart sina spr hos lsaren. Ofrglmlig!

Lovisa Bfvenberg

2010-05-30

En sn dr bok man bara vill fly in i nr allt annat knns jobbigt.

Lotta Blomkvist

2009-11-04

Vrldens bsta bok fr alla ldrar.

Tor von Geijer

2009-09-21

2009-06-09

Detta r min absoluta favorit alla kategorier! Den r helt underbar, s vacker och tnkvrd, om krlek, om vnskap om livet - jag lser den om och om och om igen, i alla former av sinnesstmningar och situationer!