Liten handbok i konsten att bli lesbisk

Lodalen, Mian

| 2014

Provocerande, kaxig & rolig handbok i konsten att bli lesbisk. Mian Lodalen och Matilda Tudor guidar dig rätt och lär dig våga säga ja till nya möjligheter. Här blandas expertintervjuer, statistik och personliga betraktelser med illustrationer av Sveriges främsta serietecknare. Tänk om sexualiteten inte är statisk? Tänk om alla kvinnor kan finna sin inre flata? Då skulle bara en galning fortsätta att leva med män i ett ojämställt samhälle. Eller? I Liten handbok i konsten att bli lesbisk får du svaret. Expertintervjuer, statistik och personliga betraktelser ger vägledning och du utmanas att våga ta steget över till den andra sidan. Med en stor portion humor argumenterar Mian Lodalen och Matilda Tudor om alla fördelar med ett nytt liv som lesbisk, så som avancemang i karriären, mer pengar i plånboken, bättre sexliv och bättre hälsa. Här får du också de självklara svaren på varför...

vanessa lopez

2014-11-10

Jag tog mig igenom boken på några timmar, det fantastiska arbetet av illustratören gjorde läsningen extra underhållande.

Jag gillar att de backar upp alla sina uttalanden med studier! Vad män kostar samhället jämfört med kvinnor till exempel och vilka mönster som styr oss.

Efter denna boken tog jag mig en ordentlig funderare: Borde jag kanske bli lesbisk!?

Susanne Jansson

2014-05-29

Hade nog hellre sett att det var en handbok för lesbiska, snarare än en handbok i att bli lesbisk. Men mycket bra information som definitivt är värd att läsas av alla.

Sandra Björn

2014-05-07

Som jag längtat efter något i den här stilen. Och oj vad jag hade behövt den under högstadiet och gymnasietiden. Och för att inte tala om nu, såklart. Kan vara det bästa vi fått in under min tid som anställd i bokhandeln.