Listan

Lockhart, E

| 2009

Möt Ruby Oliver - en modern tonårig (anti)hjältinna med många trassliga relationer och problem som läsarna kan skratta åt, snyfta till, skämmas över och garanterat kommer att identifiera sig med. Chick-lit när den är som bäst! Ruby Olivers lista över pojkvänner - de jag ångrar, de som det kunde ha blivit nåt med och de som aldrig ens såg mig 1. Adam (men han räknas inte) 2. Finn (men det var bara vad folk trodde) 3. Hutch (men honom vill jag helst inte tänka på) 4. Gideon (men det var bara på avstånd) 5. Ben (men han visste inget) 6. Tommy (men det var omöjligt) 7. Chase (men det var bara han som inbillade sig) 8. Sky (men han var upptagen) 9. Michael (men gud vad jag inte ville det) 10. Angelo (men det var bara en date) 11. Shiv (men det var bara en kyss) 12. Billy (men han ringde aldrig) 13. Jackson (ja, okej, han var min pojkvän, fråga inte mer om det) 14. Noel (men det var ett stort...

Malin H

2012-01-09

Jag gillar verkligen sättet hon skriver den här Lockhart - roligt och fyndigt och framförallt fotnoterna lyfter läsningen till om inte oanade iaf höjder. är dock skeptisk till temat, det ifrågasätts liksom inte alls att tjejers liv kretsar kring vad killar gör eller inte gör. väldigt heteronormativt. Irriterande.

matilda andersson

2011-05-05

Det handlar om Ruby och vilka killar hon nästan varit tillsamands med fast inte riktigt tillsamans med hon förlorar sina vänner och får nya hon är kär i en kille som hon inte kan vara kär i.

Den var rätt så bra lite krånglig att läsa och jag förstod inte riktigt ibland men det var bra