Linjen

Karlsson, Elise

| 2015

En linje: ett gemensamt projekt, en hållning. Men också en gräns, det som skiljer innanför från utanför. Ett kontorslandskap i en byggnad av glas. Smattret från tangenter, doften av kaffe. En kvinna har återigen fått chansen efter en tid som arbetslös. Företaget gör manualer i självhjälpssegmentet. Det handlar om att ge människor verktyg. Att förändra. Så att de blir mer effektiva, bättre på att kommunicera. Romanjaget är hårt arbetande och klättrar snabbt inom företaget. Jobbet tar upp allt mer av hennes tid och hon umgås intensivt med kollegorna. Kanske älskar hon rent av en av dem? Men snart börjar det ryktas om nedskärningar. Hon, som alltid haft tillfälliga anställningar, vet att det gäller att hålla sig...

Henrik Johansson

2021-10-25

Små snuttar som växer till sammanhang men som i sig själva är en historia. Lite staccato ändå

Sara Hellberg

2020-11-08

Kunde inte relatera till huvudpersonen alls, så tröttnade halvvägs. Men välskriven.

Mikaela86

2020-02-19

Lättläst och lite hypnotiserande. Den väcker lite tankar kring jobb och det som pågår mellan dessa väggar, men även hur det är att inte vara en del av den. Även hur jobbet är en stor del av livet på gott och ont. Hur man ser människorna där varje dag men jobbar man inte där längre/de slutar så ser man inte de flesta av dem någonsin igen.

Ulla Englund

2019-07-21

Bokcirkelbok augusti

Intressant språk men relativt innehållslös för att väcka min nyfikenhet... Som tur var så var den relativt kort och lättläst.

FranZone c”,)

2015-05-13

Insiktsfull arbetsplats-beskrivning men lite för för cynisk och humorlös.