Lingon och lust

Wennström, Annica

| 2009

Det är höst, i skogen lyser lingonen röda. Familjen kring La Stella har efter en turbulent tid kommit varandra nära igen. Mycket ser ut att gå deras väg. Ändå vill inte lugnet och ron infinna sig.Liselotte har förverkligat många av sina drömmar, ändå känner hon en obestämd lust och längtan som driver henne att ta nya beslut. Marios restaurang har fått ett uppsving, men svårigheterna han upplevt har förändrat honom på djupet. Ska han få svar på sina frågor då han söker sig ut i den jämtländska fjällvärlden? Barnen Sandra och Elias står inför nya utmaningar när deras föräldrars längtan driver dem alla vidare. Anita upplever en sällsam kraft i gamla känslor. Hemlighetsfullt smyger hon iväg med hinkar och bärplockare, men det är inte skogens rikedomar som lockar, utan något helt annat.Men alla är inte lika förtjusta när förändringar återigen står för dörren. Lingonens röda färg...

Linda F.

2021-02-17

Helt okej, märkligt hur alla relationer kan hänga samman.

Underbar, rolig & fängslande!

2016-08-02

Första boken var bäst, men det har varit en mysig semesterläsning att följa familjen.

Eva Pettersson

2016-04-10

Känns lite sorgligt att serien nu är slut, och jag inte längre får följa alla dessa personer som har börjat kännas som bekanta till mig...

Ingrid Frisk

2012-01-14

Läst hela serien om familjerna i Östersund. Vardaxdramtik i nutid, svek, vänskap kärlek etc.
Mat är den röda tråden i böckerna.

Maria Klamas

2011-12-07

Fjärde lika fröjdefull som de tidigare tre böckerna om de underbara människorna i Östersund! Vill inte skiljas från dessa människor så härligt gestaltade och med en hoppfull känsla av att förändring är möjligt och att det finns kärlek runt oss. Den handlar oxå om vikten av att få vara den man är och inte fastna i en ensidig roll som leder till konserverande krav och förväntningar. Önskar önskar, skriv mer om dessa människor... Har tips på titlar om det är det som hindrar er :-D

Helena S

2010-04-07

Nu känner man dessa människor och vet ganska precis vad som ska hända, inga oväntade saker. Men en mysig lite hemtrevlig historia att umgås med ett tag.

Ullis N

2010-03-20

Fortfarande underhållande, men nu börjar jag bli lite mätt på familen kring "La Stella". Men om ett halvår är jag redo igen om det kommer ut en till:)