Linas kveldsbok

Hamberg, Emma

| 2007

Flag from no

Lina er 15 r gammel og skriver dagbok. Her forteller hun med humor og selvironi om livet som tenring. Lina sliter med redselen for ikke passe inn i venninnegjengen. Derfor lyver hun, og forteller venninnene at hun har et sexliv, og at hun driver med boksing selv om hun egentlig sitter hjemme og ser p tv. Dagboka er stedet hvor hun forteller sannheten om livet sitt, slik det virkelig er.

SteffySivA .

2014-09-25

Underbar kommer jag ihg att jag tyckte. Hg igenknningsfaktor och mycket underhllande om hur livet r som frvirrad tonring.

Bea Johansson

2012-10-05

Lina r en extremt utstrlande person. Hon kmpar dag och natt fr att bli accepterad och populr. Hon har inget sjlvfrtroende och det r hennes stt att uttrycka sig som gr boken s fantastisk! Boken handlar om vad de klassiska ungdomarna undrar ver, tex sex och fyllefester!
Lt alla som vill och kan lsa boken (OBS om den som lser helst r ver 13 r) fr det r ndvndigt. Boken har ven ftt mig att inse hur svrt livet kan vara, under ytan. Alla mina kompisar hatar att lsa, men allihop pljde igenom boken och pratade om den i minst en vecka eftert! :) Den r vrd sin vikt i guld!!!! :)

Ulrika Fallenius

2012-10-04

Hg igenknning och fr med mycket av det jag skulle ha velat hra som 15-ring...

Felicia Cedergren

2012-07-25

En bra bok

Sessan Pessan

2012-07-07

En helt okej bok! Men helt fel bok fr mig, jag diggar tyvrr inte bcker dr det tar en evighet tills karaktren ntligen gr ngonting.

Jonna Lindberg

2012-05-19

Otroligt bra bok! Hg igenknningsfaktor, rappt sprk, roligt och starkt. Faktiskt gillar jag tvan mer n ettan, kanske r det fr att Lina blivit ldre och ftt lite mer sjlvfrtroende. En riktig slukarbok!

Maria Blomkvist

2012-04-11

Det gr inte att rkna hur mnga gnger jag har lst dessa bcker! Jag har aldrig sttt p ngon annan ungdomsbok som r s rlig, rttfram, rolig och trffsker som dessa. Lina har under rens lopp blivit en vn som jag aldrig kommer att bli fr gammal fr.

Annie Halje

2011-08-15

h, lskade Linas kvllsbok... Vet f ungdomsbcker som r lika kta och raka p sak som Linas kvllsbok r. Att den ska f en trea knns av ngon anledning naturligt (ven om det r en jttestark trea) men jag tycker att alla tonrsflickor ska ha lst den. Behvs fler bcker med oskra femtonringar som blir starka och lr sig gra saker de egentligen inte vgar.

Hanna Eriksson

2011-08-12

En kompis tipsade mig om boken och jag tnkte ge den en chans, efter som jag aldrig lser bcker, frutom dom man mste lsa fr sin svenskalrare, s jag jag vldigt skeptisk till att brja lsa. Men nr jag vl brjade kunde jag inte sluta lsa i.af. fram tills hon var lycklig och ihop med ivar... D lste jag inte boken p 5 dagar och det var d efter kompisen (som tipsade mig) sa att det kommer bil roligare nr hon brjar gilla kevin.
Hon hade helt rtt och jag blev fast i boken igen. Nr jag hade lst klart boken s blev jag depp, jag ville lsa mer. Mer! jag ville typ att det skulle finnas minst 500 sidor till i boken... Den boken r det bsta jag har lst och om jag helt pltsligt skulle f bestmma lytter alla lsa den boken innan dom dr.... haha

Ester Hilmersson

2011-05-22

Jag lste den hr p en av mina bsta semestrar! Den knns s levande och fngande och s extremt verklig. Jag fngades s djupt av ngot som inte var det, eller kanske var den det? Jag har mnga minnen med denna boken, ngra som jag aldrig kommer glmma! :D

matilda andersson

2011-04-04

Jag sg filmen frst sen lste jag boken del tv. Tvan handlar om Lina nr hon ska p gymnasium. hon trffar nya kompisar och vissa killar hon r p fester ibland och undrar hur mycket Ivar mste veta egentligen.

Filmen var vldigt bra den handlar om Lina och att hon vill trffa en kille och om kompisar. Den var det r i verkligheten.Sen sg jag att tvan kommit s d ville jag grna lsa boken ocks. Det r en spnnande bok.

dden hr boken lste jag innan sportlovet jag vart slukad av att den var bra, men en sak r skert den r snuskig s jag rekomenderar den hr boken till dom som r 13-16r:))

Elin Elssj

2010-10-06

En helt klart bra ungdomsbok.

Jaz Jak

2010-07-02

Helt sjukt. Direkt efter att jag lst boken hamnade jag p internat, och gissa vad? Allt detta hnde. Fattar ingenting!
Grymt bra bok!

Anette K

2010-01-25

Varfr fanns inte denna nr jag var ung?

Jonna sterlund

2009-12-04

Mysig och underhllande. Pltsligt blev man 15 igen.

Annelie S

2009-10-14

Mycket hg igenknningsfaktor!!!! Hoppas jag kommer ihg att lsa om boken igen nr min dotter brjar nrma sig tonren!

Anna Hallqvist

2009-10-12

En bra bok och en bok som behvs fr tjejer i 14-rs ldern absolut.
Emma skriver enkelt och "pratigt".
Bra sprk.
Jag nskar att jag haft Linas mamma....och mnga andra nskar nog Linas mod...

Felicia Axelsson

2009-10-10

Hg igenknningsfaktor. "Snusket" fldar, ngot som r strande men nd sknt nr en frfattare faktiskt vgar. Slutet i ettan r jttestt. Tvan frstr det lite men fortfarande: tv jttebra ungdomsbcker.

Emelie Vestman

2009-09-16

Fr mig r igenknningen total.

Calla Fahlen

2009-04-25

Jag har bara lst ettan men jaa, jag e ju bara 10 r och e ju kanske lite fr ung fr denna bok end, med tanke p vad den handlar om.....

Sara E

2009-04-24

Nr jag lste den hr frsta gngen var jag vl runt 14 r och tyckte att den passade s bra in p mig. Har alltid gillat den sen dess och lst om den flera gnger. ven fast den inte knns lika trffsker som frr, s r den fortfarande vldigt rolig och vlskriven och jag rekommenderar den till tjejer och killar i Linas lder(hgstadiet).