Lille prinsen

Lille prinsen r en liten pojke som bor p en planet, dr han sotar sina vulkaner och vattnar sin blomma. Han lskar att se solen g ner. Rven och fglarna r hans vnner. I berttelserna stlls alla de svra frgorna om liv och dd, krlek och vnskap. Hr finns poesi, visdom och humor. Frfattarens egna bilder bidrar till bokens speciella stmning och charm. Boken gjorde frfattaren, som dog i en flygkrasch 1944, vrldsbermd. ver hela vrlden har boken blivit kultfrklarad och man har bildat srskilda Saint-Exupry-freningar. Boken har kommit ut i miljontals exemplar och p nrmare ttio sprk .

Erik Hans

2016-04-15

kanske har haft fr hga frvntningar, men min uppfattning r att denna bok r en smula verskattad.

Nikolaj T

2015-08-09

'Om du lskar en blomma, som finns p en stjrna, r det ljuvligt att se upp mot himlen om natten.'

Nina Gustafsson

2015-05-31

S mycket tnkvrt om vad vi vrdestter i livet och hur vi vuxna glmmer bort att se med hjrtat.

M E

2014-09-24

Underbar bok och mycket tnkvrd. Borde lsas tv gnger.

Moa Thorsell

2012-07-05

Ingen hjdare, dessvrre.

Britt Carlsson

2012-05-26

Tyckte inte om den nr ,an tvingades lsa den i gymnasiet, men som hglsning till barnen var den bra. Ska kanske inte lsas fr snabbt utan med avbrott.

Susanne Rydvald

2011-03-24

Det är svårt att kommentera när man saknar ord, Men jag antar att bokens skönhet beskriver sig själv - Det är inte mina ord heller utan bara ett citat James Dean kom med om denna bok

Hedvig K

2010-08-03

Fortfarande mycket rolig, "st" och tnkvrd.

Katja Laine

2010-05-30

Den lmnar helt klart sina spr hos lsaren. Ofrglmlig!

Lovisa Bfvenberg

2010-05-30

En sn dr bok man bara vill fly in i nr allt annat knns jobbigt.

Lotta Blomkvist

2009-11-04

Vrldens bsta bok fr alla ldrar.

2009-06-09

Detta r min absoluta favorit alla kategorier! Den r helt underbar, s vacker och tnkvrd, om krlek, om vnskap om livet - jag lser den om och om och om igen, i alla former av sinnesstmningar och situationer!