Lilla veterinärskolan - Din katt från nos till svans!

Klinga Myr, Sara

| 2023

Drömmer du om att bli veterinär? Eller vill du lära dig mer om din katt och hur du ser att den mår bra? Då är det här boken för dig! Här går veterinären igenom kattens kroppsdelar från nos till svans och tipsar om hur du själv undersöker din vän. Din katt från nos till svans är andra boken i populära serienLilla veterinärskolan. Skriven av veterinär Sara Klinga Myr, känd från TV4.

Philip 10 år;
Det finns två böcker i Lilla veterinärskolan. En om hundar och denna handlar om katter.
Det är en faktabok med rolig fakta och många fina bilder. Det är gömda äpplen i boken så som Emma Jansson brukar göra. Det är roligt att titta efter också.

I boken får man läsa om hur man tittar på katter som veterinär men också om man vill lära sig mer och kanske förstå sin katt. Man får lära sig om kattens kropp, att hanen har en kaktussnopp, vad man ska ha hemma, kattens kroppsspråk, kattsnuva, morrhår, tänder, vart man tar blodprov och många andra saker.

Jag tycker boken är jättebra och rolig att läsa.

Gustav 12 år;
Det är en bra faktabok om katter. Det står många saker jag inte kände till och boken går snabbt att läsa även fast det finns mycket text på flera av sidorna. Om du inte kommit så långt med din läsning kan du läsa faktarutorna med bra vetande. Fina bilder.

AC (mamma);
Denna fristående faktaserie gillar jag verkligen. Du har mycket text för den som verkligen vill grotta ner sig i fakta om djuret och sen har du lite mindre faktarutor med “visste du” fakta. Kul vetande.

Man får en känsla för vad veterinärsjobbet kan innebära.

Som pricken över iet så har du Emma Janssons fina bilder i boken och att de gömda äpplena finns mer för att även det mindre barnet kan sitta med och leta.